printlogo


رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی شهرستان قم خبر داد:
افزایش ۴۴درصدی آمار تصادف‌های عابران پیاده
کد خبر: 50872
رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی شهرستان قم با اشاره به این نکته که آمار تصادف‌های عابران پیاده در این استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۴ درصدی داشته است گفت: نرخ تصادف‌های منجر به فوت نیز ۲۶ درصد کاهش داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سرهنگ حمید عرب در نشست با رؤسای کلانتری‌ها و پلیس راهور شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری با اشاره به افزایش صدمه‌های ناشی از تصادف عابران پیاده خاطرنشان کرد: هم اکنون مهم‌ترین دغدغه پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان پس از راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌ها، موضوع عابران پیاده به‌ویژه دانش‌آموزان و افراد سالمند است.

 وی با تأکید بر لزوم همکاری ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف با پلیس راهور در زمینه آموزش عابران پیاده تصریح کرد: رانندگان درون‌شهری را در خصوص خطرهای ناشی از عبور عابران پیاده، توجیه کردیم، تیم گشت نامحسوس نیز ۲ برابر افزایش‌یافته است.

 عرب تأکید کرد: با رانندگانی که در بزرگ‌راه‌ها با بی‌توجهی به مقررات و با سرعت غیرمجاز، جان شهروندان و عابران را با خطر مواجه می‌کنند با جدیت برخورد می‌شود.

 رئیس پلیس راهور شهرستان با بیان اینکه پلیس از تخلف رانندگانی که منافع شخصی را بر منافع عموم ترجیح می‌دهند گذشت نخواهد کرد یادآور شد: آمار توقیف خودروی رانندگان متخلف حدود ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

 وی همچنین، ضرورت هوشمندسازی معابر عمومی را مورد تأکید قرارداد و گفت: هم اینک از سوی شهرداری قم، ۲۹ چراغ‌راهنمایی و رانندگی موجود در سطح شهر، هوشمند شده است.

 وی با تأکید بر اینکه دوربین‌های هوشمند باید در همه تقاطع‌های شهر فعال شود بیان کرد: قراردادن مأمور پلیس در میدان‌ها و تقاطع‌ها، برای روان‌سازی ترافیک، کارایی لازم را نخواهد داشت.

 هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی، نشست صمیمی فرماندار قم با رئیسان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس راهنمایی رانندگی قم برگزار و طی آن، از خدمات و تلاش‌های نیروهای انتظامی و راهور تجلیل شد.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50872