printlogo


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد:
اشتغال ۱۰ هزار نفر در پوشاک قم
کد خبر: 50926
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر در خوشه پوشاک استان، گفت: در راستای برنامه راهبردی وزارت صمت در توسعه خوشه‌های کسب‌وکار و تحقق شعار سال، راهنمای جامع خوشه پوشاک قم برای نخستین‌بار گردآوری و منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید آشتیانی بیان داشت: خوشه پوشاک استان قم با چهارهزار واحد تولیدی و صنفی و ۱۰ هزار نفر اشتغال مستقیم یکی از قطب‌های تولید پوشاک کشور محسوب می‌شود.

 وی تأکید کرد: تدوین و به‌روزرسانی آمار و اطلاعات واحدهای خوشه، از نیازهای اساسی توسعه این صنعت است و به همین منظور، شرکت شهرک‌های صنعتی با کمک اتحادیه پوشاک و عامل توسعه خوشه اقدام به تهیه کتاب راهنمای جامع مشتمل بر اطلاعات واحدهای تولیدی و توزیعی در رسته‌های مختلف به‌عنوان اطلس جامع صنعت پوشاک استان کرده است که می‌تواند کمک قابل‌توجهی به معرفی توانمندی واحدهای تولیدی و توسعه بازار آن‌ها نماید.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: باتوجه‌به زیرساخت‌های مناسب شهرک‌های صنعتی و موقعیت راهبردی قم، زنجیره ارزش پوشاک از مرحله تأمین مواد اولیه، نخ و پارچه تا مرحله فروش در استان رو به تکامل بوده است و واحدهای مطرح نیز در شهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند که می‌توانند پاسخگوی بخشی از نیاز کشور هم باشند.

 وی، پوشاک تولیدی در قم را متنوع و پاسخگوی نیاز اقشار مختلف جامعه داست و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و توزیعی قم در زمینه تریکـو دوزی، پوشـاک مردانه و زنانـه، لباس ورزشـی، البسـه پزشـکی و لباس بیمارسـتانی، لباس بچه‌گانه و سیسمونی نـوزاد، تولیـدی مانتـو، پیراهن‌دوزی، جوراب‌بافی، خیاطـی زنانـه و مردانـه، ردا قبـا و عبـا دوزی، روسـری و مقنعه دوزی، کشبافی، گردبافی و گل‌دوزی مشغول فعالیت هستند.

 وی ظرفیت بالای خوشه پوشاک در ایجاد مشاغل خانگی را بااهمیت دانست و بیان کرد: یکی از رسته‌هایی که به ترویج مشاغل خانگی و معیشت خانوار کمک نموده، پوشاک بوده است.

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تعیین شده برای پذیرش سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی قم، جذب فعالان حوزه تولید پوشاک ایرانی‌اسلامی و گسترش توان تولید و تأمین محصولات موردنیاز کشور در این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی است.

 شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور و همچنین صادرات به کشورهای هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

 شایان‌ذکر است استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب (چاپ و نشر)، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد و در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم نزدیک به ۲ هزار واحد بهره‌بردار با اشتغال بیش از ۵۷ هزار نفر در رشته صنعت‌های مختلف مشغول تولید هستند.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50926