printlogo


 مدیر حوزه‌های علمیه کشور :
حوزویان به شبهات جبهه مقاومت پاسخ دهند
کد خبر: 50995
 مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تبیین و تحکیم گفتمان انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت، پاسخ‌گویی به شبهات، تأمین محتوای لازم برای نسل جدید در جامعه و جهان از وظایف مهم حوزویان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نشست برخط تبیین راهبردهای حوزه علمیه در حمایت از مقاومت گفت: تبیین و تحکیم گفتمان انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت، پاسخ‌گویی به شبهات، تأمین محتوای لازم برای نسل جدید در جامعه و جهان از وظایف مهم حوزه است که باید در میدان‌های تبلیغی و عرصه‌های مختلف آموزشی به آن توجه کرد.

 آیت‌الله علیرضا اعرافی در ادامه به برخی از شبهاتی که در این روزها مطرح می‌شود هم پاسخ داد و گفت: اگر تصور کنیم که کنار نشستن ایران از محور مقاومت و جریانات مقاومت مصالح ایران را تأمین می‌کند اشتباه بزرگی است چرا که خوی وحشی‌گری و استکباری صهیونیست بعد از لبنان و غزه به دنبال ایران مقتدر هستند؛ آن‌ها به دنبال تسلیم بودن و ذلت ایران هستند و جوانان ما باید بدانند که اگر ما کنار رفتیم با شکست روبرو خواهیم بود و اگر ما در دفاع مقدس عقب نشسته بودیم، امروز ایران مقتدر و پیشرو نداشتیم.

 وی افزود: باید این شبهات را رفع کنیم و نسل جوان را آشنا کنیم، مبلغان در طرح امین و هجرت، ائمه جماعات و مؤسسات و نهادهای علمی و تحقیقی باید این موارد تاریخی را برای پاسخ‌گویی به کار بگیرند.

 مدیر حوزه‌های علمیه در پاسخ شبهه دیگری که می‌گوید مبارزات لبنان و فلسطین چه منطقی دارد به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دکترین ما انتخابات آزاد از سوی ملت فلسطین است که با مقاومت و جهاد همراه است.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه افزود: دفاع مردم فلسطین و لبنان بر پایه منطق اسلامی، انسانی و بین‌المللی با ادبیات امروز دنیاست و نباید تصور کرد بهانه‌گیری و جنگ‌خواهی بر محور مقاومت حاکم است و این جنگ‌طلبی و افزون‌طلبی از سوی دشمنان اسلام است.

 آیت‌الله اعرافی وحدت بین شیعه و سنی و دفاع از مظلوم بر اساس مبانی فقهی را مهم برشمرد و افزود: دفاع از مظلوم جدای مباحث تفرقه‌افکنی است که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است و باید در جهاد تبیین به آن توجه داشت و نباید فراموش کرد که بار سنگین مقاومت بر دوش مردم فلسطین و لبنان و خط مقاومت است که زیر باز توافق و ظلم دوباره رژیم صهیونیست نخواهند رفت.

 وی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی یک دفاع در برابر موج عادی‌سازی روابط با اسرائیل بود گفت: با شهادت فرماندهان حزب‌الله با مقاومت و اقتدار جبهه مقاومت و استفاده از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته در عملیات وعده صادق شاهد پیروزی و اثرگذاری جبهه مقاومت در منطقه و جهان هستیم.

 آیت‌الله اعرافی در ادامه به وظایفی که علما، مبلغین، دانشگاهیان و پژوهشگران و مردم باید در این دوران انجام دهند اشاره کرد و افزود: پاسخ به سؤالات و پرسش‌هایی که در محور مقاومت وجود دارد از جمله وظایف تشکل‌ها و نهادهای دینی و اسلامی است و حتماً دانشگاه‌ها و مراکز علمی اسلام و جهان اسلام در کشورهای منطقه باید با بیداری کامل به آن توجه کنند.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: فرهنگ‌سازی مقاومت و تولید ادبیات برای پیشرفت مقاومت از وظایف دیگری است که باید بسیار به آن توجه کرد.

 وی حمایت‌های مالی پشتیبانی قوی و مستمر و راهنمایی‌های لازم به امت اسلام از سوی مراجع و علما و مراکز علمی و دانشگاهی با گسترش شبکه‌های ارتباطی بین‌المللی و فعال‌سازی همه‌ی بخش‌ها در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی علمی‌پژوهشی و تحقیقاتی را از رویکردها و وظایف مهم حوزه برشمرد.

 آیت‌الله اعرافی در پایان هم به ارتقای هویت حوزه و تقویت بنیان علمی اخلاقی و روحی و جهادی در حوزه‌های علمیه برای تولید فکری و تأمین محتوا و کادرسازی برای نسل جوان باهدف تقویت رویکرد جهادی و افزایش‌پذیرش برای نسل‌های مختلف را از مهم‌ترین وظایف دانست.



انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50995