printlogo


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:
سیرو قم قطب تولید پوشاک می‌شود
کد خبر: 51004
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اختصاص ۲۰ هکتار از فاز توسعه ناحیه صنعتی سیرو به تولید پوشاک گفت: این ناحیه با اضافه‌شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم به قطب تولید پوشاک تبدیل می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید آشتیانی به ظرفیت بالای استان قم در تولید و فروش پوشاک اشاره و بیان کرد: حدود چهارهزار واحد تولیدی و توزیعی در مناطق مختلف استان قم در زمینه تولید و عرضه پوشاک مشغول فعالیت هستند و توانسته‌اند اشتغال مناسبی را ایجاد کنند.

 وی افزود: تولید پوشاک دارای مزیت‌های مختلفی از جمله نیاز به انرژی کم، پاک بودن و اشتغال‌زایی با سرمایه اندک و همچنین امکان تولید در کارگاه‌های خانگی است که این هنر صنعت را به یک حرفه دوستدار خانواده تبدیل کرده است و جا دارد به‌عنوان یکی از خوشه‌های بااهمیت استان به آن بیش از گذشته توجه شود.

 وی بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش این محصول تأکید کرد و ادامه داد: با تأمین زیرساخت‌های مناسب در قم، شاهد رشد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان و تکمیل زنجیره ارزش خوشه پوشاک هستیم که در همین راستا رویکرد و سیاست ما تکمیل حلقه‌های مفقوده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

 آشتیانی گفت: از جمله مناطقی که در استان قم در زمینه تولید پوشاک رشد پیدا کرده است و محصولات آن در داخل و خارج به‌عنوان محصول باکیفیت توزیع می‌شود، شهر کهک و روستاهای اطراف آن است، اما این بخش به سبب نبود فضای کافی فرصت توسعه را نداشته که بر همین اساس شرکت شهرک‌های صنعتی تصمیم گرفت ۲۰ هکتار از فاز توسعه ناحیه صنعتی سیرو که در منطقه گردشگری شهرستان کهک نیز واقع شده است را به تولید پوشاک اختصاص دهد.

 وی بیان کرد: زنجیره ارزش یک محصول دارای پنج مؤلفه اصلی است که شاید مهم‌ترین بخش آن بازاریابی و فروش است که سایر مؤلفه‌ها را به حرکت در می‌آورد و بر همین اساس در طراحی ۲۰ هکتار فاز توسعه ناحیه صنعتی سیرو به ایجاد فروشگاه نیز توجه ویژه شده است تا از ظرفیت گردشگری این منطقه نیز برای رونق تولید و فروش پوشاک استفاده شود.

 آشتیانی ابراز امیدواری کرد: با تلاش تیم‌های عمرانی و همراهی شرکت‌های خدمات‌رسان در صدد هستیم از تابستان سال ۱۴۰۴، واگذاری زمین برای فعالیت در زمینه پوشاک در ناحیه صنعتی سیرو را به صنعتگران آغاز نماییم تا بتوانیم شاهد تحول چشمگیر در تکمیل زیست‌بوم منطقه و همچنین خوشه پوشاک باشیم.

 بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریباً تمام واحدهای تولیدی استان به‌صورت غیردولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

 امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است.

 شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای تولیدی مواجه شده است.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51004