printlogo


در استان قم صورت گرفت؛
 افتتاح دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت
کد خبر: 51017
مجتمع آموزشی جدید دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت در قم با عنوان دانشکده مطالعات اسلامی، طی مراسمی روز شنبه با حضور آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت و عضو خبرگان رهبری، استادان و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام سعید جازاری رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت در این مراسم ابراز کرد: بنای کار ما بر ۲ واژه توسعه و تحول است و در بخش‌های مختلف علوم پایه تدبیر لازم را انجام می‌دهیم و یکی از این تدابیر ایجاد دانشکده مطالعات اسلامی در قم بود.

 وی ادامه داد: همین مسیر در حوزه فنی - مهندسی و علوم پایه نیز موردنیاز سنجی قرار گرفت و در مورد توسعه دانشگاه در قم این هدف مدنظر بود که باید در بهترین نقطه علوم و معارف اهل‌بیت مرکزی را داشته باشیم.

 وی افزود: قم دارای ذخایر علمی و فرهنگی دارای چند قرن با صاحب‌نظران مختلف است و این شهر بهترین کتابخانه‌های دینی کشور را در خورد دارد، ازاین‌رو ضروری بود مرکزی علمی وابسته به دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت در قم ایجاد شود.

 جازاری ابراز کرد: ظرفیت شخصیت‌های برجسته‌ای که در قم وجود دارد نیز ضرورت دیگری برای توسعه بود و ماهیت فکری دانشجویان در علوم پایه، مهندسی و پزشکی در هیئت‌امنا تصویب شده است و این مباحث توسعه پیدا می‌کند و قم دراین‌بین پایگاه فلسفی فکری برای دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت خواهد بود.

 وی تأکید کرد: برای معرفی بهتر دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت، قم ظرفیت بالایی دارد و اساتیدی که در این استان حضور دارند و نشست‌های علمی که در دانشکده مطالعات اسلامی برگزار خواهد شد در معرفی دانشگاه هم مؤثر خواهد بود.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51017