printlogo


به مناسبت روز مزرعه انجام شد؛
آشنایی کشاورزان قم با انواع بذر ذرت علوفه
کد خبر: 51075
در همایش یک‌روزه با حضور بهره‌برداران، کارشناسان و تولیدکنندگان بذر از کشور یونان برگزار شد، حاضرین با ویژگی‌های زراعی ۲۳ رقم ذرت علوفه‌ای آشنا شده و ارقام مناسب برای کشت در شرایط مختلف معرفی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» در راستای برنامه الگوی کشت استان و باهدف معرفی ارقام پرمحصول ذرت علوفه‌ای مراسم روز مزرعه‌ با همکاری پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قم و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، در محل کشت و صنعت شرکت طلوع یار برگزار شد.

 در این همایش یک‌روزه که روز گذشته با حضور بهره‌برداران، کارشناسان و نمایندگان شرکت پارسیان بذر و تولیدکننده بذر از کشور یونان برگزار شد حاضرین با ویژگی‌های زراعی ۲۳ رقم ذرت علوفه‌ای آشنا شده و ارقام مناسب برای کشت در شرایط مختلف، معرفی شد.


 کارشناس مرکز تحقیقات در این زمینه اظهار داشت: این طرح با مشارکت کشاورزان، در شرایط مزرعه و در سطح وسیع اجرا شده و شرکت‌کنندگان از نزدیک با ارقام مختلف آشنا شده و پذیرش آن توسط بهره‌برداران تسهیل خواهد شد.

میرزاپور در ادامه افزود: با گسترش این‌گونه مزارع، ارتباط بخش تحقیقات و اجرا بهبودیافته و گامی مطمئن در جهش تولید برداشته خواهد شد.
.
 مزارع تحقیقاتی PVS، یک نقشه راهبردی کشت در سال‌های آینده است و از اهداف این طرح می‌توان به معرفی ارقام جدید به کشاورزان، شناسایی مناسب‌ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام جدید وارداتی باتوجه‌به شرایط محیطی در آن منطقه اشاره کرد.

 این طرح برای بررسی عوامل تأثیرگذار در افزایش عملکرد در واحد سطح، نوع رقم و سازگاری آن با منطقه برای تولید این محصولات برنامه‌ریزی‌شده است.

 در این طرح ارقام و لاین‌ها از نظر مقاومت گیاهان به عوامل زنده خسارت‌زا مانند آفات و بیماری‌ها و شرایط اقلیمی و محیطی مانند خشکی و کم‌آبی بررسی و برای کشت در سال‌های آینده انتخاب می‌شوند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51075