printlogo


روابط‌عمومی طرح سرشماری کشاورزی قم خبر داد:
اجرای سرشماری کشاورزی در استان قم
کد خبر: 51076
روابط‌عمومی طرح سرشماری کشاورزی استان قم از اجرای سرشماری کشاورزی در آبان‌ماه و آذرماه سال جاری خبر داد. 
​​​​مجتبی پورعابد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: طرح سرشماری کشاورزی یک طرح ملی است که معمولاً هر ۱۰ سال یک‌بار انجام می‌شود و در سال جاری نیز از دوازدهم آبان‌ماه در سراسر کشور از جمله استان قم آغاز خواهد شد، آمارگیران مرکز در تک‌تک روستاها و مناطق کشاورزی حضور پیدا کرده و اطلاعات آماری جامعه هدف را جمع‌آوری خواهند کرد.

روابط‌عمومی طرح سرشماری کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان قم ادامه داد: این طرح در روستاها اجرا می‌شود اطلاعات کشاورزی از جمله دامداری، طیور، باغبانی و زمین‌های زراعی و دیگر اطلاعات در این حوزه جمع‌آوری و به‌روزرسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات و آمارهای جمع‌آوری‌شده خدمات متناسب و موردنیاز به هر روستا و منطقه‌ای که دارای فعالیت کشاورزی در بخش‌های مختلف است داده خواهد شد، از جمله این خدمات آب، برق، گاز، راه‌های دسترسی بهداشت و دامپزشکی است.

پورعابد تصریح کرد: سرشماری رسمی از دوازدهم آبان‌ماه آغاز خواهد شد و تا سی آذرماه ادامه خواهد داشت حدود ۴۰ روز است که مقدمات این کار فراهم شده است  ستاد اجرای سرشماری به ریاست استاندار تشکیل شده و کمیته‌های مختلف تشکیل شده است‌.

روابط‌عمومی طرح سرشماری کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان قم خاطرنشان کرد: فراخوان جذب آمارگیران در پیام‌رسان‌های محلی، شبکه‌های اجتماعی، دانشگاه‌ها و مراکز انجام شده است تعدادی از علاقه‌مندان ثبت‌نام کرده و دوره‌های آموزشی برای آنان برگزار می‌شود البته همچنان افرادی که علاقه‌مند به شرکت در طرح سرشماری کشاورزی هستند می‌توانند برای ثبت‌نام به مرکز مدیریت و برنامه‌ریزی استان مراجعه کنند.

وی افزود: مخاطبان و ذینفعان اصلی در این سرشماری روستاییان هستند که دارای فعالیت کشاورزی می‌باشند ما به این عزیزان اطمینان می‌دهیم که هدف این سرشماری جمع آوری آمار و اطلاعات برای خدمت رسانی بیشتر به جامعه کشاورزی است. 

پورعابد بیان داشت: زمانی که اطلاعات و آمار جامعی از یک قشر در جامعه وجود داشته باشد مطمئناً برای جذب تسهیلات و دیگر امکانات دست مدیران باز خواهد بود این اطلاعات و آمار در اختیار هیچ یک از مراکز قرار نخواهد گرفت و کشاورزان نگرانی بابت آن نداشته باشند. 

روابط‌عمومی طرح سرشماری کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان قم تأکید کرد: این اطلاعات و آمار برای جذب خدمات، امکانات و تسهیلات به‌صورت منطقه‌ای در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت به طور مثال اطلاعات و آمار زمین‌های کشاورزی یک روستا و یا تعداد دام و طیور آن روستا به‌صورت منطقه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به‌صورت شخصی تحلیل نمی‌شود.

وی گفت: اگر جامعه هدف اطلاعات را به‌صورت کامل در اختیار آمارگیران قرار ندهند متأسفانه در آینده در بحث خدمات از جمله دامپزشکی، راه، مراکز ترویج کشاورزی و غیره منطقه‌ای که آمار درستی به آمارگیران ارائه نداده است با مشکل مواجه خواهد شد؛ ازاین‌رو از کشاورزان محترم قم که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند درخواست می‌کنیم حتماً با آمارگیران مرکز که دارای کارت و مشخصات آمارگیری هستند حتماً همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51076