printlogo


وزیر کشور:
قم باید به جایگاه اصلی خود برسد
کد خبر: 51098
وزیر کشور با اشاره به اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان تشیع است و باید به‌صورت ویژه‌ای به آن توجه شود، گفت: علیرغم تمام تلاش‌ها قم هنوز به جایگاه خود نرسید و باید تلاش کنیم تا قم به جایگاه اصلی خود برسد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اسکندر مؤمنی امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار قم که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به مؤلفه‌های انتخاب استانداران، اظهار داشت:  یکی از مؤلفه‌های ما برای تعیین استانداران در دولت علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی،  کارآمد بودن، شایستگی در کارهای اجرایی، مردمی‌بودن و روحیه جهادی است.
وی ادامه داد:  یکی از امتیازهای منفی در انتخاب مدیران در دولت وفاق ملی، توصیه‌های دیگران و همچنین پیگیری‌های فردی است.
وزیر کشور در ادامه با اشاره به ویژگی‌های قم، گفت: قم جایگاه ویژه‌ای دارد، قم خاستگاه انقلاب اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان تشیع است و باید به‌صورت ویژه‌ای به آن توجه شود.
وی ادامه داد: این استان دارای بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) است و هرساله میزبان میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور است به همین دلیل انتخاب استاندار برای قم از اهمیت خاصی برخوردار است.
مؤمنی با اشاره به اینکه انتخاب استاندار قم در راستای کارآمدی و شایستگی است، ابراز داشت:  قم جای هیچ آزمون و خطایی ندارد و باید مدیری انتخاب شوند که در کارها و مسئولیت‌های قبل خود موفق بوده باشد.
وی اضافه کرد: این استان با بیش از ۲۰ میلیون زائر در سال، به مدیریتی نیاز دارد که بتواند توسعه متوازن و همه‌جانبه آن را محقق کند. مدت اقامت زائران باید افزایش یابد که این امر به زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل وابسته است و لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.
وزیر کشور به نرخ بالای بیکاری در استان قم اشاره کرد و گفت: باید توجه به مناطق حاشیه‌ای و توسعه پایدار در این استان افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش و همت مسئولان، استان قم بتواند از ظرفیت‌های عظیم انسانی و فرهنگی خود بهره‌برداری کند و به جایگاه اصلی خود به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام دست یابد.
مؤمنی از زحمات استاندار پیشین قم قدردانی کرد و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت و سربلندی داشت و گفت: امیدوارم استاندار جدید قم با بهره‌گیری از تجربیات خود و همکاری همه نخبگان، کارنامه‌ای درخشان به‌جا بگذارد.
وی تأکید کرد: قم باید به جایگاه اصلی خود دست یابد و از این فرصت برای خدمت به مردم و گسترش فرهنگ اسلامی بهره‌برداری کند.


انتهای خبر /160

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51098