printlogo


مدیر مؤسسه پژوهشی بتا مطرح کرد:
بزرگ‌نمایی اقدامات رژیم صهیونیستی با رسانه
کد خبر: 51102
تحلیلگر فضای مجازی و داده‌کاو کلان‌داده‌ها گفت: در کشور ما رسانه در میدان نیست؛ اما رژیم اشغالگر فعالیت‌های خود را از طریق رسانه و فضای مجازی بزرگ‌نمایی می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محسن فینی زاده در نشست زنده با موضوع داده‌کاوی شبکه‌های اجتماعی در جنگ غزه و لبنان و جنایات صهیونیستی‌ها گفت: آنچه در فضای رسانه‌ای و شبکه اجتماعی در خصوص طوفان الاقصی رخ داد حائز چند نکته بود که نکته اول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌جای اینکه در بستر میدان باشند خارج از میدان بودند.
 مدیر مؤسسه پژوهشی بتا با اشاره به نقش رسانه در اطلاع‌رسانی گفت: شبکه‌های اجتماعی در حوزه محور مقاومت تأخیر زیادی دارند که باید آن را جدی گرفت؛ ما بعد از سه روز متوجه شهادت یحیی سنوار شدیم و این که شهید سنوار یک شهید میدانی بود.
تحلیلگر فضای مجازی در ادامه گفت: در کشور ما رسانه در میدان نیست؛ اما رژیم اشغالگر فعالیت‌های خود را از طریق رسانه و فضای مجازی بزرگ‌نمایی می‌کند، ما در ساختار رسانه‌ای و نسبت آن با محور مقاومت به‌جای اینکه آفندی عمل کنیم در حوزه پاسخگویی هستیم.
فینی زاده افزود: جریان انقلاب نسبت به رویدادهای میدان عقب است، اگر ما داده‌های شبکه‌های اجتماعی را نگاه کنیم آنچه در رسانه می‌بینیم برعکس نشان داده است و مواضع رژیم اشغالگر خیلی بیشتر از وقایع نمایش داده می‌شود؛ اما اوضاع لبنان و غزه آنچه واقعیت دارد نشان داده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی جنگ ۳۳ روزه را بیشتر ازآنچه بود نمایش دادند؛ فضای رسانه‌ها شکست حزب‌الله را در پی داشت؛ اما آنچه در جنگ ۳۳ روزه اتفاق افتاد برعکس بود و ضربات سنگینی به مواضع رژیم اشغالگر وارد آمد.
تحلیلگر رسانه و فضای مجازی گفت: در فضای رسانه ما نتوانستیم حزب‌الله و جبهه مقاومت را به مخاطبان و قشر عمومی جامعه معرفی کنیم؛ ما در فضای مجازی و رسانه در ترسیم حادثه، زمان حادثه و رویداد حادثه عقب هستیم و نتوانستیم حقایق را به عموم مردم برسانیم.
فینی زاده افزود: آنچه ما در حوزه مقاومت به آن ذوق می‌کنیم با آنچه با آگاهی عمومی رساندیم عقب هستیم، ما باید اتفاقات موجود در غزه و رویدادها را به‌خوبی اطلاع‌رسانی کنیم و آنچه اتفاق می‌افتد را در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق منابع معتبر دریافت و منتشر کنیم.
وی در ادامه گفت: رژیم اشغالگر قدس نتوانسته است از طریق زمینی وارد لبنان شود، امروز سهم غزه و لبنان در بین گفتگوهای ما چقدر است؟ ما باید در یک گروه شبکه اجتماعی دراین‌خصوص گفتگو انجام دهیم و موضوع غزه و لبنان را یادآوری کنیم.
تحلیلگر رسانه و فضای مجازی با اشاره به شناخت مخاطب خود گفت: ما باید در گفتگوهای خود از مخاطب شناخت داشته باشیم و مظلومیت غزه را به اطلاع برسانیم، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید در خدمت میدان باشند و در شبکه‌های مجازی گفتگو انجام شود و بازنمایی پیروزی اتفاق افتد.
 وی گفت: ما از طریق ارتباط با افراد ساکن در لبنان، منابع فارسی و عربی جبهه همسو و دنبال‌کردن افراد همسو در شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم مغلوب هجمه رسانه‌ای قرار نگیریم و با استفاده از ظرفیت رسانه همسو می‌توانیم محتواسازی انجام دهیم و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.
تحلیلگر فضای مجازی با اشاره به تفکر نسل خاکستری گفت: این نسل نگاه متفاوتی به جنگ دارند که ما باید با موضوع انسانیت تفکر این نسل را همسو با خود کنیم.
وی افزود: کسی که اهل رسانه است باید با منابع رسمی ارتباط برقرار کند و اخبار معتبر را به اشتراک بگذارد، اخبار لبنان را باید از منابع رسمی حزب‌الله دریافت کرد. 
وی با اشاره به عقب بودن ما در توییتر فارسی گفت: ما در این فضا تنوع محتوایی نداریم؛ اما رژیم اشغالگر تنوع خبری و محتوایی دارد و در این شبکه اجتماعی عقب هستیم.
مدیر مؤسسه پژوهشی بتا با انتقاد از فعالیت در فضای اینستاگرام گفت: این شبکه اجتماعی با رویدادها تغییر می‌کند و منابع آن‌ها تولید می‌شود که در این زمینه عقب هستیم، تنوع دفاع نداریم و کانال‌های رژیم اشغالگر با تنوع خبری در حال تخریب حزب‌الله لبنان هستند.
 وی گفت: ما باید با تولید محتوا تصویر مظلومیت فلسطین، فیلم‌های اصابت موشک به قلب حیفا و منابع اصلی را منتشر کنیم.
فینی زاده با تأکید بر اینکه باید محتوا روی مخاطب تأثیرگذار باشد افزود: هر مطلبی را هر جا نباید منتشر کرد و باید اول مخاطب خود را بشناسیم بعد محتوای تولیدی را به اشتراک بگذاریم. 
وی در پایان گفت: امیدوارم شبکه اجتماعی در خدمت میدان و حتی جلوتر از میدان باشد.



انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51102