printlogo


رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی قم مطرح کرد:
انگشترسازی فرصت اشتغال برای دانشجویان قم
کد خبر: 51109
رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی قم گفت: قالب طرح‌های آموزشی، دوره انگشترسازی در قم موردتوجه است و فرصت‌های شغلی خوبی به دنبال دارد برای دانشجویان اجرا می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا فلاح بیان کرد: برای ما در دانشگاه علمی‌کاربردی، اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی اهمیت فراوانی دارد و در همین خصوص تلاش کردیم باتوجه‌به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی قم، ‌ دوره انگشترسازی را برای دانشجویان برگزار کنیم.
وی افزود: ‌ زمانی که دانشجویان نسبت به آینده شغلی خود اطمینان خاطر داشته باشند در شرایط بهتری مهارت‌های ارائه شده را فرامی‌گیرند و در همین رابطه ما برگزاری دوره‌های مختلف همچون انگشترسازی را در دستور کار قرار دادیم که می‌تواند علاوه بر اشتغال درآمدزایی خوبی را نیز برای دانشجویان به دنبال داشته باشد.
گفتنی است در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی بر اساس نگاه نسل سوم دانشگاه‌ها، حدود ۷۰ درصد دروس مهارتی و کاربردی است و مباحث نظری در این دانشگاه تنها باتوجه‌به نیاز رشته به دانشجویان ارائه می‌شود.
براین‌اساس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر خلاف برخی دانشگاه‌های دیگر، مسئله اشتغال برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل دغدغه خاصی نیست و حتی در مواردی دانشجویان هم‌زمان با تحصیل با مهارتی که پیدا کردند، مشغول کار هستند و درآمد دارند.
تلاش دانشگاه جامع علمی‌کاربردی قم، ارتقا فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان است و بر همین اساس تلاش می‌شود با ایجاد زیرساخت‌های لازم و شناسایی افراد مستعد، تعداد کارآفرینان موفق افزایش یابد.
دانشگاه جامع علمی‌کاربردی قم در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳۱ دانشجو دارد که یک هزار و ۵۲۱ نفر آن‌ها در حال تحصیل و یک هزار و ۴۱۰ نفر نیز در شرف فارغ‌التحصیلی می‌باشند، همچنین در این میان یک هزار و ۲۲۶ نفر دانشجویان زن و یک هزار و ۷۰۵ نفر دانشجویان مردم هستند. از نظر مقطع تحصیلی نیز یک هزار و ۷۳۱ نفر در مقطع کاردانی و یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز در مقطع کارشناسی‌ارشد تحصیل می‌کنند.

انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51109