printlogo


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:‌
۳۲ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگشت
کد خبر: 51156
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: با تلاش صورت‌گرفته و همراهی بهره‌برداران، از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی این استان به چرخه تولید بازگشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید آشتیانی بیان کرد: احیا واحدهای تولیدی راکد در قم از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است و دراین‌خصوص اقدام‌های لازم از جمله ارائه کمک‌های موردنیاز به بهره‌بردارانی که می‌خواهند به چرخه تولید بازگردند، در جریان است.

 وی افزود: باتوجه‌به استقبال مناسب از سرمایه‌گذاری در بخش تولید و محدودیتی که در عوامل تولید داریم باید به فکر بهره‌وری و استفاده حداکثری از منابع موجود باشیم تا بتوانیم بین عرضه و تقاضا توازن برقرار کنیم و یکی از روش‌های تأمین فضای تولید برای سرمایه‌گذاران، توجه به ظرفیت‌های بلااستفاده فعلی است.

 وی ادامه داد: پایش و بررسی علل تعطیلی واحدی صنعتی از طریق همکاران شرکت، مدیران شهرک‌های صنعتی، کلینیک کسب‌وکار، بسیج مهندسین و سایر دستگاه‌های پشتیبان و خدمت‌رسان صنعت در دستور کار قرار گرفته است و به دنبال آن هستیم که با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، اجاره، مشارکت، تجمیع و اعطای تسهیلات، واحد غیرفعال احیا شده و به چرخه تولید بازگردد.

 آشتیانی گفت: برای اینکه شرایط تولید هرچه بهتر مهیا باشد تلاش‌های فراوانی در جریان است تا زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز، مخابرات، شبکه فاضلاب و سایر امکانات در محل استقرار واحدهای تولیدی تأمین شود.

 وی افزود: در همین راستا تا کنون سعی شده از حداکثر ظرفیت موجود استان برای رونق تولید بهره‌برداری شود؛ اما با روند روبه‌رشد سرمایه‌گذاری نیاز است بخش خصوصی نیز در تأمین زیرساخت‌ها مشارکت جدی داشته باشد تا از ناترازی‌های احتمالی در آینده جلوگیری به عمل آید.

 شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور و همچنین صادرات به کشورهای هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

 شایان‌ذکر است استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب (چاپ و نشر)، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود و همچنین ۲ شهرک غیردولتی است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد و در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم نزدیک به ۲ هزار واحد بهره‌بردار با اشتغال بیش از ۵۷ هزار نفر در رشته صنعت‌های مختلف مشغول تولید هستند.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51156