وی اظهار کرد: این طرح شامل خطکشی ممتد در ۲ طرف و خطکشی منقطع در بخشهای میانی آزادراه بوده و از کیلومتر صفر تا کیلومتر ۲۲ این مسیر عملیاتی شده است.
به گفته وی، اعتبارات موردنیاز این پروژه که بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده، از محل بودجه سازمان راهداری و حملونقل جادهای تأمین شد.
احمدی جبلی مدتزمان اجرای این طرح را ۱۵ روز اعلام کرد و افزود: باوجود حجم بالای ترافیک در این مسیر و احتمال وقوع بارشهای فصلی، تلاش عوامل اجرایی موجب شد این پروژه در مدت زمانی کوتاهتر از برنامهریزی اولیه به بهرهبرداری برسد.
وی ضمن تأکید بر اهمیت خطکشی جادهای در بهبود ایمنی، گفت: خطوط ترافیکی جادهای بهویژه در شرایط بارندگی و هنگام شب، نقش بسیار مؤثری در هدایت رانندگان ایفا میکنند. ازاینرو از رانندگان درخواست میشود با رعایت اصول رانندگی و عدم عبور از روی خطوط، در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشند.
رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری قم همچنین به آسیبپذیری خطوط ترافیکی در برابر تردد خودروها در ساعات ابتدایی پس از اجرا اشاره کرد و تصریح کرد: عبور خودرو از روی خطوط تازه اجرا شده ممنوع است و رانندگان باید از بین خطوط مشخص شده حرکت کنند تا از تخریب زودهنگام آن جلوگیری شود.
احمدی جبلی در پایان ضمن قدردانی از تلاش عوامل اجرایی این پروژه، از کاربران جادهای خواست تا با رعایت نکات ایمنی، نقش مؤثری در کاهش خطرات و افزایش ایمنی جادهها ایفا کنند.
در حوزه راهداری استان قم ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/52064 |