وی ادامه داد: با توجه به فرمایش حضرت علی (ع) که فرمودهاند هر کسی کلمهای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است و علاقهام به آموزش و تربیت نسلی سازنده و انقلابی و همچنین احساس مسئولیت نسبت به کشورم را میتوانم از مهمترین دلایل برای انتخاب این شغل عنوان کنم.
این معلم استان قم به دلایل انتخاب خود به عنوان معلم منتخب و فعال فرهنگی، گفت: این ویژگی در مورد بنده به دلیل لطف و محبت شما و دیگران است و موفقیت یک معلم همیشه به تنهایی حاصل نخواهد شد مگر با کمک یک مجموعه که در اینجا میتوانم به همراهی خانم صادقی مدیر مدرسه که واقعاً پشتوانهای محکم برای همه همکاران بوده و هست اشاره کرد.
معلم به دانشآموز نگاه مادرانه دارد
وی اضافه کرد: به نظر بنده اگر نگاه یک معلم به دانشآموزش مانند نگاه یک مادر به فرزند باشد، همه تلاش خود را میکند تا در محیط کاملاً صمیمی و سالم ارتباط صحیح و درستی با فرزندش برقرار کند.
تحویلداری تصریح کرد: توجه به نیازها و احساسات دانشآموزان و تلاش برای تربیت نسلی درست و تأثیرگذار یکی از کارها و اهدافی بوده که همیشه مدنظرم بوده و تلاش کردم در کنار آموزش در هر موقعیتی بچهها را با آرمانهای انقلاب و دستورات قرآن آشنا کنم .
وی خاطرنشان کرد: نسل امروز با دوره ما تفاوت چشمگیری دارد او با دنیایی از سئوالات مواجه است و تا اقناع کامل توجیه نخواهد شد پس باید راهکارهایی در نظر گرفت که این نیاز دانشآموز را برآورده کنیم. بنده همواره سعی داشتم در کنار آموزش، پای درد و دل دانشآموز بنشینم و در محیطی کاملاً دوستانه بتوانم تا حد امکان راهنمای خوبی برای آنها باشم .
این معلم منتخب استان قم بیان کرد: یکی از راههای مؤثری که در موفقیت من تأثیر بسزایی داشته و دارد آشناکردن دانشآموزان با امامزمان است. البته در حد درک و فهم آنها و اینکه بتوانم در کنار کتب درسی زنگی را به امامزمان اختصاص دهم.
اجرای سهشنبههای مهدوی در کلاس
وی ادامه داد: متأسفانه نسل امروز ما با امامزمان آشنایی بسیار سطحی در حد نام و شرح کوتاهی از زندگی ایشان در کتاب هدیههای آسمانی دارند و واقعاً این موضوع مرا ناراحت میکند چرا که ارتباط دانشآموزان با امامزمان که تنها مشعل هدایت آنها هست بسیار کمرنگ بوده است. بنده اگر موفقیتی هم داشتم از سهشنبههای مهدوی بوده و هست .
تحویلداری بیان کرد: یکی از راههای موفقیت هر معلم تلاش برای شناسایی و ارتباط دانشآموزان با امامزمان خواهد بود. یک معلم خوب باید عاشق باشد و این عشق او را هیچگاه از کارش خسته نخواهد کرد و با صبر و ارتباط مؤثر و مطالعه میتواند بهترین رابطه را با دانشآموزان داشته باشد.
دانشآموز خوب باید متعهد و وظیفهشناس باشد
وی در ادامه به دانشآموز خوب اشاره کرد و گفت: یک دانشآموز خوب باید از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کند. کنجکاو و مسئولیتپذیر باشد تا در آینده بتواند یک شهروند قانونمند باشد. دانشآموز خوب باید متعهد و وظیفهشناس باشد.
این معلم استان قم با اشاره به عدالت آموزشی در استان، تصریح کرد: در مورد این موضوع باید خاطرنشان کنم که درست است که عدالت آموزشی در همه مدارس یکسان اجرا نشده است؛ اما این موضوع را میتوان با مدیریت و تلاش بیوقفه مدیر مدرسه تا حد امکان کاهش داد .
وی ادامه داد: مدرسه ما هم از این موضوع مستثنی نیست؛ والدین بیسواد و کمسواد و عدم رسیدگی آموزشی به فرزندان، عدم وجود کتابخانه مجهز و برخی موارد دیگر از مشکلات است. اما در این راستا باید به مدیریت مدبرانه خانم صادقی اشاره کنم که باوجود کمبود و نقصانهایی که در مدرسه وجود دارد همه جوره تلاش میکند این موارد را کاهش دهد .
دانشآموزان مهارت استفاده صحیح از بستر فضای مجازی را یاد بگیرند
تحویلداری در ادامه با اشاره به نوع مواجه دانشآموزان و والدین با فضای مجازی، گفت: بستر فضای مجازی هم فرصت مناسب و هم چالشهایی برای دانشآموزان و اولیا به دنبال دارد. باید نحوه استفاده صحیح هر چیزی را دانشآموزان یاد بگیرند. فضای مجازی هم محیطی خوب برای تقویت و تثبیت آموزش و پرورش است و هم بدیهایی دارد .
وی اضافه کرد: درواقع باید دانشآموزان مهارت استفاده صحیح و بجا را از این بستر یاد بگیرند و در کنار آن اولیا باید نظارت کامل بر استفاده صحیح فرزندان از این شبکه داشته باشند و طبق قوانین گفته شده در خانه استفاده کنند.
معلمان انقلابی انتخاب شوند
این معلم در ادامه به برخی مطالبات از مسئولان اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و نقش انسانسازی این سازمان، از رؤسای این دستگاه خواهانم در انتخاب معلمان انقلابی کوشا باشند.
وی اذعان کرد: معلم در کنار آموزش و پرورش در واقع یک الگوی تربیتی برای بچههاست پس یک معلم خوب و درست جامعهای خوب و سازنده به وجود خواهد آورد.
خبرنگار: حسین حیدریلینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/53762 |