به گزارش قم فردا، رحمت الله مه آبادی در آیین این مراسم اظهار کرد: حدود دو سال قبل صنعت هوانوردی کشور به دلیل تحریم های سخت و ظالمانه در بدترین شرایط ممکن قرار داشت و سامانههای هوانوردی و فرودگاهی کشور از فرسودگی مزمن و عمیق رنج میبرد.
وی تصریح کرد: قطعی مکرر رادارها خرابی سامانه های کمک ناوبری و تا قطعی فرکانس و ایجاد اختلال در زیرساخت های ارتباطی و قطعی های آزار دهنده، تماس واحدهای مختلف مراقبت پرواز با خلبانهای پروازهای داخلی بین المللی و عبوری آنهم در شرایط رشد فزاینده ترافیک هوایی از یک سو و بروز اختلال در سامانه های روشنایی باند پروازی نیروگاه ها و انواع سامانههای الکتریکال و مکانیکال فرودگاهی و همچنین غیر عملیاتی شدن پی در پی برخی از سامانه ها از جمله ابزارهای حساس طغرل و فرود هواپیماها به علت فقدان هواپیمای فلایت چک چالشهای روزمره ما بود
وی ادامه داد:شرایطی که باعث شده بود تا کنترلرها مهندسان ما بالاترین سطح استرس ممکن را تجربه کرده در عین حال با کسب افتخاراتی متعدد برای کشور در سرویس دهی به سنگینترین جریان ترافیکی هوایی مهاجر اجازه ندادند تا خواب دشمنان برای زمینگیر شدن صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی ایران تعبیر شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: قطعاً در این شرایط شغل حرفه ای مانع از آن می شد تا ما شعار خودکفایی را در صنعتی سر دهیم که ریسک آزمون خطا در آن بی معناست پس از برجام تی برای کشور ایجاد شد که از آن به خوبی بهره بردیم در این راستا با خرید حدود هزار میلیارد تومان حساسترین سامانهها و تجهیزات مدرن هوایی و فرودگاهی از جمله یک فروند هواپیمای استراتژیک فلایت چک و خرید 6 دستگاه رادار اولیه و ثانویه 165 دستگاه فرستنده و گیرنده 15 دستگاه آی ال اس، 9 دستگاه DOR/DME، 14 دستگاه DME، 21 دستگاه ریکوردر، دو سامانه سویچینگ، 15 دستگاه ابرخودرو آتش نشانی، 34 سامانه بکاپ ارتباطی ماهواره ای 5 سیستم کامل روشنایی 5 سیستم پرسیژن ابروچ لایت و و تعداد زیادی از سامانههای مکانیکال الکتریکال و نصب و بهرهبرداری از اغلب آنها خریداری شده است.
مه آبادی با اشاره به امضای 4 قرارداد و توافقنامه مهم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: این قراردادها ارزشی حدود 1600 میلیارد ریال دارند که با موضوع طراحی و ساخت برج سیار مراقبت پرواز برای استقرار در 5 نقطه کشور با کاربری ارائه خدمات حیاتی کمک رسانی و امدادرسانی در مناطق بحرانزده طراحی و ساخت سامانههای مدرن کمک ناوبری بصری بهار طراحی و ساخت سامانه مسیریاب هواپیما و ساخت اولین سامانه رادار ثانویه پیشرفته MSSRبین شرکت فرودگاهها به عنوان کارفرما و شرکتهای صایران، صاشیراز، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه صنعتی اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان ناظر امضا شد.
انتهای پیام./لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/62 |