وی افزود: این که یک پروژه تعریف چند استانی دارد یعنی ابتدا، وسط و انتهای آن هر کدام در یک استان است لازمهاش منطقه بندی کردن پروژه است و این کاملاً درست است تا هر بخش با یک مدیر سر و کار داشته باشد اما اینکه نزدیک به ۹ سال پروژه (محور قم-جعفریه) طول بکشد اصلاً قابل قبول نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در مورد آرام سازی محور شهرک شکوهیه اظهار داشت: مساحت شهرک صنعتی شکوهیه هزار و ۴۰۰ هکتار است و باید بهسازی این محور از ابتدای میدان ورودی شهر با کارشناسی دقیق صورت گیرد چرا که تمامی سرویس کارکنان از قم به سمت تهران ( شهرک صنعتی شکوهیه) تردد دارند که بار ترافیکی جاده را بیشتر میکند.
وی در ادامه از احداث تقاطع غیر همسطح راهجرد نام برد و گفت: این طرح در دست مطالعه بوده و نیاز به اعتباری نزدیک به چهار میلیارد تومان دارد و از نقاط حادثه خیز استان به شمار میرود، ان شاءالله این طرح امسال آغاز و در صورت شرایط مالی مساعد تا پایان سال به بهره برداری میرسد.
بهشتی یادآورد شد: وقتی اتوبان قم به تهران ۴۰ سال پیش شروع به کار کرد کسی فکر نمیکرد روزی این محور اشباع شود این دغدغه اکنون در مورد محور قم به گرمسار نیز وجود دارد بنابراین از همین حالا باید به فکر تعریض جاده بود.
وی در پایان تاکید کرد: در مورد ایجاد ایمنی در جاده باید از منابع مختلف اعتبار سازی انجام گیرد چون رفع نقاط حادثه خیز جزو اولویتهای بالای استان است.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/8357 |