وی افزود: نقدینگی ارزی موضوع دیگر مورد بحث بود که تامین آن باعث میشود با تولید قطعات لازم، نقایص خودروهایی که در پارکینگها مانده برطرف شود و با توجه به قولهای داده شده، خودروها را طی یک ماه آینده به چرخه عرضه برگردانیم و به تعهداتمان در قبال مصرف کنندگان عمل کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه باید تمهیداتی اتخاذ کنیم تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود، تصریح کرد: طبق پیش بینی رئیس مجلس مکانیزمی ترتیب داده شده تا وزارت و کمیسیون اقتصاد و صمت در کنار بانک مرکزی این صنعت را از بن بست ایجاد شده خارج کنند و البته تصمیمگیریهایی نیز در این باره شده است.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین مقرر شد سوالاتی که امروز مطرح شده تا 2 هفته آینده نهایی و به پیگیری معاونتها برسد.
رضیان ادامه داد: درباره قیمتگذاریها نیز نتیجه مشخصی حاصل نشد و یکی از چالشهای مهم جلسه امروز بود که باید در خصوص قیمتها چاره اندیشی کنیم و خروجی آن به کمیسیون بیاید، سپس روی نتیجه آن بحث و تصمیمگیری شود.
خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست
ولی ملکی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در کل دنیا صنایع مختلف به صنعت خودرو وابسته است، تصریح کرد: رکود این صنعت نیز صنایع وابسته را دچار رکود میکند.
وی افزود: در اینکه خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست، سوء مدیریت، تغییر زود هنگام مدیران، وجود سایه سیاست بر صنعت خودرو و اجحاف در حق مردم هست شکی نیست اما ما به عنوان نمایندگان مردم همیشه از حقوق آنان دفاع کرده و میکنیم.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس در تشریح افزایش قیمت بی رویه خودرو از ابتدای امسال گفت: بانک مرکزی در اقدامی ناشیانه نرخ سپرده بانکی را از 20 به 18 کاهش داد و بیش از 200 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو سرازیر شد و این تمرکز نقدینگی افزایش غیر منطقی را به همراه داشت؛ اما چون به موقع هشدار داده شد بانک مرکزی نرخ سپردهها را به روال قبل برگرداند و قیمت خودروها متعادل شد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/9850 |