printlogo


احداث پتروشیمی ایلام در سال 98 با بهره مندی از خط عبوری اتیلین غرب کشور
کد خبر: 987
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نفتی و پتروشیمی این استان گفت: حجم بسیار زیادی از مواد هیدروکربنی ایران در استان ایلام واقع شده و قرار است با برنامه‌ریزی لازم توسعه یابد.

وی افزود: چاههای نفت بیجار، حجم زیادی از نفت را ذخیره دارد ضمن اینکه هم‌اکنون استحصال گاز از ۵ چاه هم در این استان صورت می‌گیرد و با آنکه هم‌ اکنون ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز از این چاهها استخراج می‌شود ولی قرار است با برنامه‌ریزی لازم این میزان به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب برسد.

امینی با بیان اینکه وزیر نفت سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه نفت، گاز و پتروشیمی استان ایلام تخصیص داده است، گفت: چاههای برخی مناطق استان ایلام به گاز رسیده و قرار است در آینده به بهره‌برداری برسد. البته قرار است به موازت این امر چاههای گاز هم توسعه یابد تا خوراک لازم برای پتروشیمی ایلام و تولید ‌الفین تأمین کند و صنایع پایین‌دستی نیز راه اندازی شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در دهلران بحث تولید NGL و چاههای تولید نفت در این شهر و همچنین چاههای نفت و گاز (آذر) مهران و در منطقه هلیلان و در منطقه‌ای به نام پیازآباد قرار شد پتروشیمی احداث شود چرا که خط تولید اتلین غرب از آنجا عبور می‌کند و حتی مذاکراتی هم با سرمایه‌گذار صورت گرفته و احتمالاً در سال ۹۸ کلنگ احداث آن به زمین خواهد خورد که وضعیت تحریم فعلی کمی آغاز به کار این پتروشیمی را به تأخیر انداخته است.

 



انتهایی پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/987