امام جمعه قم:

معیارهای ازدواج در جامعه سهل و آسان گرفته شود/شعار وحدت بخش مسلمانان صلوات است

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه شعار وحدت بخش مسلمانان صلوات است، گفت: معیارهای ازدواج در جامعه سهل و آسان گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه رعایت احکام الهی یکی از مصادیق تقواست، اظهار داشت: افرادی که توجهی به احکام دین ندارند به نتیجه خیرات و برکاتی در زندگی نمی رسند.
وی ادامه داد: باید ایمان در عمل انسان خود را نشان دهد، خداوند در آیات قرآن دو عرصه مهم جهاد و برقرارنکردن ارتباط با دشمنان اسلام را اثبات ایمان معرفی می کند.

عدم ارتباط با بیگانگان و نفوذی ها نشانه ایمان و مقاومت است
امام جمعه قم با اشاره به اینکه اگر انسان در این دو عرصه دچار لغزش شود متضرر خواهد شد، گفت: بارزترین مصادیق اطاعت از خدا، جهاد در راه خداست زیرا در این جا، ایمان خود را نشان می دهد همچنین ارتباط با بیگانگان و نفوذی ها برقرار نکرادن، نشان دهنده ایمان و مقاومت اوست.
وی اضافه کرد:  برائت جستن از دشمنان اسلام، امری ضروری است؛ تولی و تبری در مومنان وجود دارد؛ نتیجه تولی، ایثار و فداکاری و تبری نیز دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.
آیت الله سعیدی عنوان داشت: البته هر نوع ارتباط با بیگانگان ممنوع نیست بلکه با کفاری که سر جنگ و ستیز ندارند و شما را از شهر و دیارتان بیرون نکرده اند، ارتباط  مانعی ندارد.
وی تصریح کرد:اینکه با هر بیگانه ای راه تعامل را می بنیدیم درست نیست بلکه بر اساس سنت پیامبر(ص) و قرآن کریم با همه دنیا به غیر از کشورهایی که مستکبر هستند و پیمان ها را می شکنند ممنوعیت ارتباط وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در قم با اشاره به اینکه مسئولان بیش از همه مورد تذکر این توصیه قرآن هستند، افزود: زیرا بیشتر در معرض ارتباط هستند و در عرصه سیاسی و اقتصادی در معرض نفوذ بیگانگان قرار دارند.

معیارهای ازدواج در جامعه سهل و آسان گرفته شود
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویدادهای هفته بیان کرد: دهم ربیع الاول سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه(س) بر اساس معیارها و ملاک هایی است که با ملاکهای آن روز و حتی امروز تطبیقی نداشت و طبق ملاک های الهی بود.
وی تاکید کرد: با اینکه هر دو از خاندانی اصیل بودند، اما معیارهایی وجود داشت که با این ازدواج سازگارنبود اما درسی مهم به جوانان دادند، اگر ازدواج بر اساس امور مادی و احساس و شهوت بود هیچ گاه این دو تن به ازدواج نمی دادند باید معیارها را در جامعه سهل و آسان گرفت تا رغبت به ازدواج پدید بیاید.

ما در جامعه دینی مسجد شیعه و سنی نداریم
آیت الله سعیدی عنوان کرد: ما در جامعه دینی مسجد شیعه و سنی نداریم، مسجد خانه خداست و همه باید در آن اقامه نماز داشته باشند، دستورات وحدت بخشی وجود دارد که فرهنگ همدردی و همیاری بین برادران شیعه و سنی را به فرهنگ عمومی تبدیل می کند.
وی ادامه داد: عیادت از بیماران اهل سنت و رعایت حقوق آنها توصیه های دیگری از جانب امامان معصوم است، هر انسانی حقوقی دارد و باید این حقوق را از طریق علما و مراجع شناخت تا دچار افراط و تفریظ نشویم.

شعار وحدت بخش مسلمانان صلوات است
امام جمعه قم بیان کرد: امام خمینی(ره) در نوفل شاتو در شب عیر کریسمس دستور داد تا میان همسایگان، گل توزیع کنند و این کاری ماندگار و با ارزش در همراهی با انسان های دیگر است، ما شیعیان باید زینت اهل بیت باشیم و جذب حداکثری و دفع حداقلی که  سیاست اهل بیت(ع) در برخورد با دیگران است اهتمام داشته باشیم، شعار وحدت بخش مسلمانان صلوات است و باید به آن توجه ویژه ای کنیم.

تقدیر از دولت برای اجرای گام چهارم
وی با گرامیداشت شهدای هسته ای و اهتمام دانشمندان جوان و انقلابی در این عرصه تصریح کرد: تلاش دولت محترم و سازمان انرژی هسته‌ای برای برداشتن گام چهارم جای تقدیر دارد.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: امروز حادثه اسفبار در آذربایجان شرقی اتفاق افتاد و موجب کشته شدن و مجروح شدن تعدادی از هم وطنان شد؛ امیدواریم مسئولان در کنار مردم برای حل مشکلات آسیب دیدگان تلاش کنند.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13276
اخبار مرتبط

نظرات شما