به مناسبت رو. عفاف و حجاب؛

مدافعان حرم در مورد حجاب چه می گویند؟

رعایت حجاب و عفاف در وصیت نامه های شهدا همواره نکته بسیار پررنگ و مورد تاکید بوده است البته نمی توان شهدا و شهادت را در چند گزینه خلاصه کرد و آنها را تنها برای افراد محجبه دانست عمق عشق و ارادت به شهدا و راهی که در آن قدم گذاشتند فراتر از این ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مسئله حجاب همواره یکی از مواردی بوده که شهدا بعد از مسئله ولایت فقیه در وصیت نامه های خود به آن تاکید داشتند مسئله پشتیبانی  ولایت فقیه تقریبا در وصیت نامه ها و یادداشت ها نامه ها وگ دیگر آثار کتبی و شفایی شهدا به آن تاکید شده است.

رعایت حجاب و عفاف نیز در وصیت نامه های شهدا همواره نکته بسیار پررنگ و مورد تاکید بوده است البته نمی توان شهدا و شهادت را در چند گزینه خلاصه کرد و آنها را تنها برای افراد محجبه دانست عمق عشق و ارادت به شهدا و راهی که در آن قدم گذاشتند فراتر از این ها است و بارها در تشییع شهدا شاهد حضور بانوان کم حجاب بودیم هدف این نیست که بگوییم شهدا فقط برای محجبه ها می باشد اما این نکته نباید فراموش شود که اگر ما به شخصی علاقه داریم سعی می کنیم آنچه آنها دوست دارند را انجام دهیم.

به گفته شهید حاج قاسم سلیمانی من اصلاً قبول ندارم در بین بچه‌حزب‌اللهی‌ها بگیم این آدم با اون شکل و قیافست...! همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه‌ ماست.

مطمعنا اگر بانویی بداند شهیدی که حاضر شده برای حفظ امنیت وی جانش را از دست داده با حفظ حجاب اش آن شهید راضی تر است با جان و دل وصیت شهید را عمل می کند.


شهدای مدافع حرم از جمله شهدای مدافع حرم قم که تقریبا همه آنها از قشر جوان و امروزی جامعه بودند وصیت نامه های را به جای گذاشتند که با بررسی وصیت نامه های این شهدا متوجه می شویم که مسئله حجاب مورد تاکید آنها بوده است.

همان طور که در بالا اشاره گردید شهدا برای حجاب ارزش زیادی قائل بودند و در‌این مورد شهید‌مدافع حرم محمد مهدی ایمانی در وصیت نامه خود  می‌گوید: 
چادر، ‌این هدیه ی حضرت زهرا (س) را که امانتی دست شما هست، را پاسداری کنید. 

شهید مدافع حرم مهدی  مال میری:
در مسئله پوشش نیز براین باور بود که تا دخترانمان کودک‌اند حجابشان اختیاری باشد تا بر‌این اساس باعلاقه خود آن را پذیرفته و برایشان شیرین‌تر به نظر بیاید و گاهی برای تشویق آن‌ها به خاطر حجابشان هدیه‌ای در نظر می‌گرفت.

شهدا همواره به اطرافیان به خصوص فرزندانشان تاکید زیادی برای حفظ حجاب داشته‌اند. 

شهید مدافع حرم محمد مهدی ایمانی:
دخترم با عفت چادر خودش را حفظ کند.


شهید مدافع حرم علی اکبر عربی: 

از خداوند منان می‌خواهم عنایتی به شما داشته باشد تا با حجاب خود همیشه خنده و رضایت بر لبان مبارک حضرت فاطمه (س) را به وجود بیاورید که‌این باعث رستگاری شما در دنیا و آخرت خواهد بود. 
دختر گلم فاطمه جان بابا و طهورای عزیز و کوچولو امیدوارم با حجاب و عفتی که خواهید داشت مبارزه خوبی برای اسلام در کل مقاطع زندگی باشید و بدانید تا زمانی که حجاب دارید مانند دُری در میان صدف محفوظ خواهید بود. 

شهدا نه تنها به فرزندان خود تاکید می‌کردند که حجابشان را رعایت کنند بلکه از تمام ملت می‌خواستند در‌این راستا ثابت قدم باشند. 

شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی:
از همه خواهران و همسر، مادر و زنان فامیل و همه زنان‌ایران اسلامی می‌خواهم که احترام چادر به عنوان حجاب برتر اسلامی‌را نگه دارند و محجبه باشند، همانطور که یقین دارم هستید و بدانید که من و امثال من می‌رویم تا چادر از سر شما نیافتد. 

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/27422
اخبار مرتبط

نظرات شما