اعطای تسهیلات بانکی سال آینده مشروط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: همه واحد‌های صنعتی متقاضی تسهیلات بانکی از سال آینده الزاما باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محمود سیجانی، دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع از ابتدای سال آینده را منوط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ارائه فاکتور است.

سیجانی با اشاره به شکل تامین مالی زنجیره‌ای پرداخت و گفت: براساس دستورالعمل بانک مرکزی پرداخت تسهیلات به صورت گروهی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تشکیل ۷ گروه کالایی در قالب ۴۰۰ واحد تولیدی در استان را در راستای این دستورالعمل دانست و گفت: لوازم خانگی، قطعه سازی، موادغذایی، فولاد، پتروشیمی، مصالح ساختمانی و صنایع فلزی در استان به عنوان زنجیره تولید معرفی شده اند.

سیجانی گفت: مثلا در این طرح ۳۰ درصد از تسهیلات ۵۰ میلیاردی به خودروساز تعلق می‌گیرد و مابقی به صورت زنجیره تامین مالی و اعتبار به قطعه ساز، فولاد، پتروشیمی، معدن و... تخصیص داده خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم شفافیت تسهیلات را از اهداف این طرح خواند و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تمامی گروه‌های کالایی به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از تامین اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات برای بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری امسال خبر داد.

سیجانی گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای صنعت، ۲۸۰ میلیارد تومان برای کشاورزی و ۲۲۰ میلیاردتومان هم برای گردشگری تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: هرکدام از بخش‌ها که نتوانند تسهیلات را تا پایان سال جذب کنند موظف هستند تا دوهفته آینده اعلام کنند تا تسهیلات به بخش‌های دیگر داده شود.

بازدید از شهرک درودگران ثامن الائمه (ع) قنوات، پارک جنگلی ثامن و شهرک صنایع غذایی مروارید گوهر ایرانیان از برنامه‌های میدانی سی هشتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود.


انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران
http://qomefarda.ir/31492
اخبار مرتبط

نظرات شما