سایت پسماند ویژه و صنعتی قم افتتاح شد

دو طرح زیست محیطی «سایت پسماند ویژه و صنعتی استان قم» و «آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست» روز شنبه همزمان با هفته محیط زیست، طی مراسمی در قم به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این مراسم اظهار داشت: امروز مسأله محیط زیست به یکی از دغدغه های جدی مردم و مسؤولان مبدل شده است، اما گاهی در تقابل با صنعت مورد غفلت و بی مهری قرار می گیرد.

سید رضا موسوی مشکینی با بیان اینکه بدون تردید برای دستیابی به توسعه پایدار، باید توجه جدی به حفظ و حراست از محیط زیست داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بی توجهی به شاخص ها و مؤلفه های زیست محیطی در امر توسعه و پیشرفت، آینده این سرزمین و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه می کند.

وی با اشاره به وجود منابع طبیعی و زیستگاههای ارزشمند در استان قم، وجود این زیستگاهها را تضمینی برای حفظ تنوع زیستی دانست و گفت: گونه های گیاهی و جانوری چیزی نیست که پس از انقراض و نابودی، بتوان آنها را دوباره به دست آورد و به طور حتم نابودی آنها، زندگی بشریت به عنوان یکی از حلقه های زنجیره حیات را تهدید می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه شغل مقدس محیط بانی، فرارسیدن روز ملی محیط بان را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: محیط بانان با حضور همیشگی در خط مقدم مقابله با غارتگران طبیعت و متخلفان زیست محیطی، ارزشمندترین نقش در نجات طبیعت و تنوع زیستی را برعهده دارند.

وی همچنین تصریح کرد: محیط بانان در سخت ترین شرایط و با تحمل همه محدودیت ها برای حفاظت و پاسداری از انفال الهی تلاش می کنند و مسؤولان امر باید برای بهبود وضعیت معیشتی، در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات مناسب و تسهیل خدمت آنان، برنامه ریزی و تلاش کنند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود، بهره برداری از سایت پسماند ویژه و صنعتی استان قم با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح ارزشمند زیست محیطی، یکی از اقداماتی است که بیش از یک دهه بر زمین مانده بود و با همت و تلاش همه مسؤولان، امروز به بهره برداری رسیده و خدمات خود را به واحدهای صنعتی ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی با تولیدکنندگان آن یعنی واحدهای صنعتی است، اظهار داشت: راه اندازی این سایت، فرصت بسیار ارزشمندی برای مدیریت هرچه بهتر این پسماندها و پیشگیری از رهاسازی آنها در حاشیه جاده ها و اراضی طبیعی است و بسیاری از استان های کشور از آن بی بهره اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان، بهره برداری از ششمین آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست در استان با اعتباری حدود ۳ میلیاردتومان را نیز فرصت بسیار خوبی برای نظارت و پایش آلاینده های زیست محیطی دانست و گفت: توسعه آزمایشگاه های معتمد محیط زیست از جمله نیازهای جدی استان بوده که در جهت توسعه خوداظهاری واحدهای صنعتی بسیار اهمیت دارد.

در پایان این مراسم که با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار شد، از چهار تن از محیط بانان نمونه استان قم و همچنین یکی از همیاران و خیران محیط زیست، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/34145
اخبار مرتبط

نظرات شما