وی ادامه داد: از میان میلیاردها مسلمان 3 تا 4 میلیون نفر انتخاب میشوند تا هر سال به خانه خدا بروند و از میان 85 میلیون ایرانی هم چندین هزار نفر انتخاب میشوند که به این سفر معنوی برود و این توفیقی بزرگ است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: انجام عملیات حج جزئی از ذات صنعت حملونقل هوایی است به محض آنکه آخرین پرواز حجاج به زمین مینشیند از 2 ماه بعد از آن برنامهریزی برای حج سال آینده آغاز میشود و ما در موضوع حج، کار همیشگی داریم.
عابدزاده با اشاره به مشکلات شرکتهای هواپیمایی در پروازهای حج در عربستان، گفت: در مدتی کوتاه 4 میلیون حاجی از تمام دنیا با هواپیما به فرودگاههای جده و مدینه میروند و این نیازمند هماهنگیهای زیادی دارد تا مشکلات رخ ندهد. هزاران هماهنگی برای رسیدن حجاج به خانه خدا انجام میشود و هر گونه عملیات خارج از برنامهریزی و هماهنگی به عملیات حج خدشه وارد میکند.
وی ادامه داد: ما در شرایطی در جامعه جهانی زندگی میکنیم که محدودیتهایی برای کشور رخ داده است و قطعاً این محدودیتها در عملیات پروازی مؤثر است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از محدودیتهای امسال این است که موظف هستیم حجاج را فقط خودمان و با پروازهای هما جابهجا کنیم در حالی که پیش از این ایرلاین سعودی و شرکتهای هواپیمای دیگر با هما همکاری میکردند اما امروز باید همه 86 هزار و 550 حاجی توسط هما جابهجا شود.
عابدزاده ادامه داد: البته به دلیل ازدحام کاری برای پروازهای هما شرکتهای دیگر نظیر قشمایر، ایرتور، ماهان و آسمان در مسیرهای دیگر با هما همکاری میکنند تا بار هما روی زمین نماند.
وی با تأکید بر اینکه ایمنی یکی از اولویتهای سازمان هواپیمایی کشوری است، گفت: با وجود همه محدودیتها در امور فرودگاهی و پروازی هیچ کوتاهی در ایمنی پرواز پذیرفته نیست. ما نباید نگران تأخیر باشیم زیرا ایمنی مهمتر است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ما به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در ایکائو وظیفه داریم امنیت فرودگاهها را ایجاد کنیم که امروز با همکاری سپاه و نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات این امنیت در فرودگاههای ما وجود دارد.
عابدزاده تأکید کرد: اگر امنیت در فرودگاهها وجود نداشته باشد در فرودگاههای مقصد هم اجازه جابهجایی مسافر نداریم.
انتهای پیام/
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/10635 |