وی افزود: پیمانکاران چینی روزگاری در کارگاه عملیاتی بزرگراه تهران - شمال فعال بودند، و بعد از آن عملیات احداث این بزرگراه به بنیاد مستضعفان که آن هم به صورت مشارکتی ۵۰-۵۰ بوده است داده شد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در استفاده از کاربریهای املاک اطراف آزادراه تهران - شمال تجدیدنظر کرد، ضمن اینکه میتوان با بررسیهای مجدد کارشناسی و اقتصادی در مورد املاک اطراف این بزرگراه و بهرهمندی از کاربریهای انتفاعی و تجاری، بخشی از این هزینهها را جبران کرد تا عوارض دریافتی از مردمی که از این بزرگراه عبور میکنند کمتر شود.
بدری خاطرنشان کرد: باید با طراحی و مهندسی ارزش استفاده از کاربریهای آزادراه تهران - شمال از سوی بنیاد مستضعفان محقق شود تا منجر به کاهش عوارض دریافتی از سوی مردم شود.
وی تأکید کرد: مردم توان پرداخت عوارض بالای ۱۰ هزار تومان را ندارند و باید با بازنگریهای اساسی در نرخ عوارض این بزرگراه شرایط را برای مردم تسهیل کرد.
بدری گفت: دولت میتواند با اعطای برخی امتیازات به بنیاد مستضعفان در املاک از بابت جبران هزینه و درآمدهای احتمالی در این باره، قیمت عوارض بزرگراهی این مسیر را کاهش دهد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/11287 |