مگان چند سالی به عنوان یک خودروی وارداتی و پس از آن چند سال به عنوان یک خودروی مونتاژ در کشورمان عرضه میشد. این خودرو در مدلهای مختلف از جمله هاچ بک و کروک وارد ایران شد اما نمونههای هاچ بک و کروک آن با توجه به قیمت بالایی که نسبت به نمونه معمولی داشتند، چندان مورد توجه قرار نگرفتند و تعداد کمی از این دو نمونه مگان وارد بازار شد.
مگان کروک در سالهای عرضه جزء معدود خودروهای کروک و خوش قیمتترین خودروهای کروکی در ایران محسوب میشد که با شتاب صفر تا صد و یازده ثانیهای میتوانست توجه زیادی را در آن دوران به خود جلب کند اما استقبال چندان مناسبی از آن نشد.
مگان کروک بر خلاف نمونه معمولی تنها در یک نسخه با موتور ۲۰۰۰ سی سی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ عرضه شد که ۱۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. مصرف سوخت آن حدود ۸ لیتر بنزین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه به اسپرت بودن و شتاب بالای آن مصرف قابل قبول و مناسبی محسوب میشود.
این خودرو سطح ایمنی بسیار بالایی دارد، تا جایی که با وجود قدیمی بودن، توانست ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ به دست آورد، که بسیاری از خودروهای امروزی توان گرفتن این استاندارد را ندارند. از جمله قابلیتهای این خودرو میتوان به ۴ عدد کیسه هوا، سیستم ضد سرقت و سیستم سوئیچ هوشمند با طراحی کارتی شکل و جذاب، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، کامپیوتر سفری، سقف متحرک با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک، سنسورهای چراغ جهت روشن و خاموش شدن خودکار اشاره کرد.
همچنین مگان کروک از سیستم صوتی بسیار با کیفیت، پشت سریهای فعال هنگام تصادف، آینههای جانبی برقی، دارای گرمکن، سیستم هشدار موانع جلو و عقب، سیستم استارت دکمهای، کامپیوتر سفری، سنسور باران جهت کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کنها و مواردی از این قبیل بهره میبرد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/17771 |