وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ مدرسه ویژه دانشآموزان اوتیسم در استانهای فاقد این مدارس احداث خواهد شد، افزود: ۶۴ مدرسه در کشور شامل ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اوتیسم به شکل الگویی جهت استفاده دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسبسازی خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علیرغم تنگناهای مالی، در سال جاری اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۴۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در سال جاری ۳۰۰ قلم تجهیزات ورزشی، آموزشی و توانبخشی در اختیار حداقل ۱۰ هزار دانشآموز با نیاز ویژه قرار خواهد گرفت.
وی با تأکید بر اینکه یکی از برنامههای سازمان، مناسبسازی مبتنی بر توانمندسازی مدیران، معلمان و جامعه است، اظهار داشت: سه فعالیت نهضت زبان اشاره، نهضت بریل آموزی و آموزش معلمان مبتنی بر مهارتهای چندگانه در دستور کار قرار دارد و در سال جاری بیش از ۵ هزار نفر از معلمان، اولیا، مدیران و کارکنان دستگاهها آموزش خط بریل را فرا خواهند گرفت.
حسینی با اشاره به راهاندازی ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در سال جاری ادامه داد: این ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در تمام استانهای کشور راهاندازی خواهد شد و پوشش ۵۰ درصدی دانشآموزان استثنایی در آموزشهای مجازی هدفگذاری شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال جاری پوشش تحصیلی پیش دبستانی باید ۸ درصد افزایش یابد، گفت: افزایش پوشش پیش دبستانی نیازمند مداخلات به هنگام و مشارکت همه معاونتها به ویژه در شناسایی و جذب نوآموزان است.
وی با بیان اینکه طراحی، اجرا، ارزیابی، نظارت و بهبود عملکرد از اجزای برنامهریزی است، اضافه کرد: نظام جامع برنامهریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.
حسینی با تقدیر از شفافیت مالی معاونت پشتیبانی سازمان و با تأکید بر اینکه حوزه پشتیبانی باید پشتیبان طرح ها و برنامههای سایر دوایر باشد، اظهار داشت: شفافیت در فعالیت سازمانها بویژه در امور مالی و مسائل مرتبط با حوزه پشتیبانی میتواند به شیشهای شدن سازمان کمک شایانی کند.
وی خواستار توجه جدی به ساماندهی نیروی انسانی شد و گفت: جذب، توزیع، نگهداشت، ایجاد انگیزه، ایجاد شرایط مشارکت و ارتقای نیروی انسانی از ابعاد مهم ساماندهی نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: توزیع کتب درسی، تجمیع جلسات در قالب شورای راهبری سازمان، جذب باقیمانده اعتبارات طرح سنجش و سرویس ایاب و ذهاب از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی حوزه پشتیبانی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در راستای شفافیت مالی باید همه قراردادهای سازمان از مسیر شورای مالی سازمان عبور کند.
حسینی با اشاره طرحهای جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: طرح گنجینه مدیریتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هدف استفاده از تجارب مدیریتی افراد شاغل و بازنشسته سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از جمله طرحهای در دست تدوین است.
وی افزود: طرح دستگاههای حامی آموزش و پرورش استثنایی، طرح راهنمایان بالینی و توسعه کمی و کیفی تشکلهای غیر دولتی از دیگر طرحهایی است که در قالب برنامه در خواهند آمد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/18307 |