printlogo


مجلس شرایط توقف و بازرسی وسایل نقلیه قاچاق را مشخص کرد
مجلس شرایط توقف و بازرسی وسایل نقلیه قاچاق را مشخص کرد
کد خبر: 19377
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وکلای ملت در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت 99) در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده 34T 35، 36 و 37 این قانون موافقت کردند. 

در ماده 34 آمده است: متن زیر به عنوان تبصره 3 به ماده 37 قانون به شرح زیر الحاق می شود.

تبصره 3- نیروهای گارد سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای حفاظت از بنادر و محوطه‌های بندری به غیر از امور اجرایی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در حیطه وظایف یگان حفاظت بنگاه‌های کشور است با رعایت شرایط مقرر در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 4 اسفند سال 92 با اصلاحات و الحاقات بعدی ضابط دادگستری محسوب می‌شود.

ماده ۳۵: در تبصره یک ماده ۴۱ قانون عبارت مراجع ذیصلاح جایگزین عبارت مراجع قضایی می‌شود.

ماده ۳۶: در ماده ۴۲ قانون عبارت مرجع صالح رسیدگی کننده جایگزین عبارت مرجع قضایی می‌شود.

ماده ۳۷: یک ماده به عنوان ماده ۴۲ مکرر به قانون به شرح زیر الحاق می‌شود.

ماده ۴۲ مکرر: متوقف نمودن و بازرسی وسایل نقلیه که ضمن قوی به حمل کالا یا ارز قاچاق یا ارتکاب قاچاق کالا و ارز از سوی آنها وجود دارد. از سوی ضابطین نیاز به اذن موردی مقام رسیدگی کننده ندارد. 

تبصره: مصادیق و شرایط تشخیص ضمن قوی موضوع این ماده عبور از مبادی غیررسمی، دستکاری مهر و موم، پلمب، گمرکی بارگنج، خروج یا انحراف غیرمتعارف از مسیر تعیین شده، اطلاعات ارسالی از سوی سامانه‌های هوشمند ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط ستاد تنظیم می‌شد و پس از تأیید توسط رئیس قوه قضائیه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19377