printlogo


فعالیت مدرسه تلویزیونی در آموزش مجازی چگونه بود؟
 فعالیت مدرسه تلویزیونی در آموزش مجازی چگونه بود؟
کد خبر: 28801
همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا مدرسه تلویزیونی با تدریس به موقع به دانش آموزان کمک بزرگی به آنها کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، تعطیلی مدارس و نبود جایگزینی برای آموزش غیر حضوری به دانش آموزان خلاء کوتاهی در روند تحصیل و آموزش کودکان و نوجوانان ایجاد کرد، به دنبال این موضوع رسانه ملی با راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران نقش مهمی در این کار در کنار فضای مجازی داشت. نقش اعظم این کار را شبکه آموزش بر عهده گرفته است که کلاس‌های مجازی در زمانی حدود نیم ساعت در آن برگزار می‌شود و البته در کنار آن، شبکه‌چهار و شبکه قرآن و معارف سیما هم بخشی از زمان خود را به این کار اختصاص داده‌اند.

سارا روستا پور تهیه کننده برنامه مدرسه تلویزیونی  در خصوص برنامه‌های انجام شده در مدرسه تلویزیونی اظهار کرد: مدرسه تلویزیونی ایران از اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل همه گیری ویروس کرونا طراحی و برنامه ریزی و در کمتر از ۴ روز راه اندازی شد.  راه اندازی مدرسه تلویزیونی در شرایط سختی که به وجود آمده بود کمک زیادی به دانش آموزان و خانواده هایشان کرد.         

او ادامه داد: هنگامی که مدرسه تلویزیونی شروع به کار کرد در روز‌های ابتدایی مشکلات زیادی داشت یکی از این مشکلات نداشتن آمادگی کافی معلمان برای حضور در مقابل دوربین بود.

روستاپور در خصوص مشکلات اولیه مدرسه تلویزیونی گفت: معلمان در جریان آخرین مباحثی که به دانش آموزان تدریس شده بود نبودند، بنابراین همین شرایط باعث ایجاد ابهام و سردرگمی برای شروع کلاس‌های درس به صورت مجازی وجود داشته باشد.

او افزود: برنامه‌های مدرسه تلویزیونی تا خرداد ماه  و به دلیل تعطیلی مدارس این روند در غالب ویژه برنامه مرور و تثبیت یادگیری ادامه داشت، همچنین ویژه برنامه‌های آموزش مهارت‌های پرورشی برای دانش آموزان از اقدامات دیگر مدرسه تلویزیونی در تابستان بود.

تهیه کننده برنامه مدرسه تلویزیونی گفت: یکی از اقدامات مدرسه تلویزیونی قرار دادن  رابط ناشنوا برای دانش آموزان دارای مشکل شنوایی بود و در روز‌های جمعه به طور ویژه برای دانش آموزان کلاس اول و دوم برنامه‌ای قرار دادیم، این اقدام برای اولین بار اتفاق افتاد. 

او بیان کرد: همچنین مواردی مانند آموزش‌های مهارتی، نقاشی و ورزش را به این بخش اضافه کردیم، ویژه برنامه‌هایی مانند دهه فجر و هفته دانش آموز  را در مدرسه تلویزیونی در نظر گرفتیم .

روستاپور ادامه داد: یکی از اقدامات مهم مدرسه تلویزیونی، اجرا یک ماهه ویژه برنامه تابستانی برای دانش آموزان قبل از ورود به دبستان بود در این ویژه برنامه مهارت‌های لازم برای قبل از ورود به دبستان را به دانش آموزان آموزش دادیم.

او افزود: یکی از مزیت‌های مهم مدرسه تلویزیونی، بالا بردن سطح کیفی آموزش کل کشور بود، بسیاری از دانش آموزان که در مناطق محروم بودند از طریق این آموزش‌های رایگان توانستند پیشرفت‌های خوبی را داشته باشند.

 با شروع سال تحصیلی جدید که فعلا به صورت مجازی است برنامه مدرسه تلویزیونی به قوت خود باقی می‌مانند تا ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش در این باره تصمیم گیری کنند.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28801