printlogo


کارشناس و فعال حرفه خشک‌شویی مطرح کرد:
حمایت دولت از خشکشویی ها می تواند مصرف آب را تا حد زیادی کاهش دهد
حمایت دولت از خشکشویی ها می تواند مصرف آب را تا حد زیادی کاهش دهد
کد خبر: 29419
کارشناس و فعال حرفه خشک‌شویی با اشاره به تخصصی بودن حرفه خشک‌شویی گفت: حمایت دولت از خشکشویی ها می تواند مصرف آب را در تا حد زیادی کاهش دهد به خصوص در این مقطع که با خشکسالی هم روبر هستیم حمایت از خشکشویی ها میزان مصرف آب در بخش خانگی را به صورت زیادی کاهش می دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، باتوجه‌به افزایش مشغله‌های روزمره و کمبود وقت، شغل خشک‌شویی جز ضروری‌ترین نیازهای هر خانواده محسوب می‌گردد و طی سال‌های گذشته تعداد افرادی که از متخصصین خشک‌شویی برای شست‌وشوی البسه خود استفاده می‌کنند افزایش‌یافته است.

در نتیجه فعالیت در این حرفه می‌تواند از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. استفاده از خدمات حرفه‌ای شستشو موجب صرفه‌جویی در وقت شده و همچنین لباس‌های کاملاً مرتب را در اختیار افراد قرار دهد.
حسین باقریان متولد سال ۱۳۶۲ نمونه‌ای از فعالین در حرفه است. وی از سال ۷۸ در حرفه خشک‌شویی مشغول به فعالیت بوده است. باقریان از سال ۸۶ در زمینه فروش ملزومات خشک‌شویی فعالیت خود را آغاز و از سال ۹۰ با تجهیز کردن بیش از ۱۰۰ واحد خشک‌شویی و همچنین تربیت بیش از ۸۰ شاگرد در سنین ۱۷ الی ۵۰ سال در سراسر کشور به فعالیت مشغول است.
وی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در زمینه پذیرش هنرجویان اظهار داشت: در زمینه پرورش هنرجویان بیشتر توجه به افرادی شده که سابقه اعتیاد داشته و در دوران ترک به سر می‌بردند؛ به‌طوری که بیش از ۳۰ شاگرد از کمپ‌های ترک اعتیاد به ما معرفی و آموزش های لازم به آن ها داده شده که در حال حاضر شاغل و دارای کسب‌وکار خشک‌شویی می‌باشند.

فعال حرفه خشک‌شویی با بیان مشکلات این حرفه افزود: یکی از مشکلات کار خشک‌شویی عدم تعادل نرخ خدمات در مقابل نرخ محصولات و ملزومات مصرفی می‌باشد؛ به طور مثال نرخ خرید شوینده‌ها و وسایل مصرفی خیلی بسیار گران است درصورتی‌که دستمزد در نرخ‌نامه ارائه خدمات کم است و برای تأمین این وسایل با مشکل روبرو هستیم.
وی ادامه داد: درصورتی‌که برای تصویب نرخ‌نامه‌های جدید موضوع قیمت وسایل مصرفی در نظر گرفته شود و نرخ‌نامه براین‌اساس اعمال شود یکی از مشکلات ما در این شغل برطرف می‌شود.
باقریان با اشاره به تخصصی بودن حرفه خشک‌شویی بیان داشت: در اغلب کشورها خشک‌شویی‌ها یک شغل حرفه‌ای به شمار می‌آید و برای کاهش مصرف حامل‌های انرژی شست‌وشوی لباس و ملزومات دیگر در این مکان‌ها صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: اگر به این شغل یارانه اختصاص یابد و مورد حمایت بیشتر دولت قرار گیرد هم در خرید و استفاده از مواد شوینده به مردم کمک شود و هم در مصرف بیش از حد آب و دیگر حامل‌های انرژی تغییر چشمگیری حاصل می‌شود.
فعال حرفه خشک‌شویی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت نکات بهداشتی توصیه من به همکاران در این حرفه این است که لباس و پتوهای هر مشتری را به‌صورت جدا از بقیه سفارشات شست‌وشو دهند.
وی گفت: توصیه دیگر من این است که بیشتر سفارشات را به‌صورت رزرو و نوبت‌دهی قبول کرده و از تجمع و انبار شدن سفارشات جلوگیری شود.
باقریان بیان داشت: توصیه دیگر من رعایت اصول بهداشتی در حین دریافت و تحویل سفارشات و همچنین جدا بودن محل نگهداری سفارشات تمیز و کثیف از هم بوده طور یکه در صورت امکان اتاقی مجزا برای این موضوع در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه حرفه خشک‌شویی شغل پر درآمدی است گفت: از همکارانم تقاضا دارم در برخورد با مشتری، اصول مشتری‌مداری را رعایت کرده و در مواردی که مبالغ بیشتر دریافت می‌کنند با رعایت احترام علت تفاوت قیمت را به مشتری توضیح دهند.
حسین باقریان با اشاره به دریافت حق عضویت اتحادیه از خشک‌شویی‌ها بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در این شغل گرفتن مبلغی از طرف اتحادیه به‌عنوان به حق عضویت است که این مسئله درگذشته نبوده و حالا این مبالغ بدون ارائه خدمات از طرف اتحادیه صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: حق عضویت در صورتی باید پرداخت شود که خدماتی مانند ارائه بن خرید کالای شوینده و یا مرکزی برای خرید با تخفیف ملزومات برای خشک‌شویی‌ها در نظر گرفته شود که تابه‌حال هیچ‌کدام از این خدمات صورت نگرفته و فقط حق عضویت دریافت می‌گردد.




انتهای پیام/150


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29419