printlogo


گزارش قم فردا از آخرین وضعیت سریال حضرت معصومه(س)؛
پیش تولید سریال حضرت معصومه(س) در سال جاری/ امیدواریم سریالی فاخر در شان حضرت معصومه(س) ساخته شود
پیش تولید سریال حضرت معصومه(س) در سال جاری/ امیدواریم سریالی فاخر در شان حضرت معصومه(س) ساخته شود
کد خبر: 29529
تهیه کننده و کارگردان سریال حضرت معصومه(س) خبر از آمادگی برای پیش تولید و تولید سریال تا انتهای سال جاری دادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سریال های مذهبی یکی از پرطرفدارترین سریال ها در میان ژانرهای مختلف فیلم سازی است که با مشکلات و هزینه های زیادی برای ساخت دکود و عوامل همراه است. علاقه مردم به بخش های های مذهبی سینما و تلویزیون همواره مورد توجه کارگردان ها قرار گرفته و فیلم هایی با این مضمون همواره در سینما و تلویزیون ساخته شده است.
در میان سریال های مذهبی که در تلویزیون روی آنتن رفت برخی ماندگارتر و پرطرفدارتر هستند و بعد از اولین پخش بارها و بارها از شبکه های مختلف سیما پخش شدند. از ماندگارترین سریال های مذهبی تلویزیون می توان به سریال های یوسف پیامبر، مختارنامه، ولایت عشق، مریم مقدس، امام علی(ع)، اصحاب کهف، تنهاترین سردار و برخی سریال های دیگر اشاره کرد.
سریال های دینی و مذهبی بعد از انقلاب از چند دهه قبل در ایران شروع به ساخت شد و در بین مردم به طور ویژه جا باز کرد و مردم علاقمند به این نوع سریال ها شدند. همیشه این نوع سریال ها باعث شده است که مردم به نوعی به سمت تاریخ بروند و تاریخ را بخوانند که چه اتفاقاتی رخ داده است.
در هر حال امروز در کنار ساخت سریال حضرت موسی(ع) و سلمان و برخی سریال های دینی مذهبی دیگر ، سریال حضرت معصومه(س) هم آرام آرام در حال اتمام نگارش و آماده شدن برای ساختن را پشت سر می گذارد.
سریال حضرت معصومه (س) از سریال‌های الف ویژه سیمافیلم به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی، روایتگر زندگی حضرت معصومه (س) است که در۳۰  قسمت درحال نگارش است. نام جواد افشار  با سریال های مختلف تلویزیونی برای مخاطبان آشناست که از آن جمله می توان به سریال کیمیا (۱۳۹۴)، برادر (۱۳۹۵) آنام (۱۳۹۶) و گاندو (۱۳۹۷) اشاره کرد.
جواد افشار کارگردان و نویسنده پروژه حضرت معصومه (س) در خصوص ساخت فیلم حضرت معصومه(س) گفته بود: با حمید رسول پور پس از سال ها تحقیق وپژوهش طی یک سال گذشته متمرکز روی فیلمنامه این اثر کار کردیم. با توجه به گستردگی موضوع، شخصیت‌ها، داستان‌ها، رویدادهای تاریخی با همفکری و اجماع نظر با تهیه کننده اثر به این نتیجه رسیدیم که برای پرداخت بهتر و گسترده تر شخصیت والای حضرت معصومه (س) و روایت جامع از شرایط تاریخی آن دوره ساخت سریال را در دستور کار قرار دهیم تا در کنار آن بتوانیم به تولید سینمایی اثر هم بپردازیم.



امیدواریم خداوند توفیق دهد و سریالی فاخر در شان حضرت معصومه(س) ساخته شود
این در حالی است که حجت‌الاسلام مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه سریال حضرت معصومه(س) در 30 قسمت ساخته خواهد شد، اظهار داشت: کارشناسی محتوایی یعنی مشاوره محتوایی این سریال با آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
وی ادامه داد:از طرف حرم، آیت الله عابدی برای ارائه مشاوره محتوایی انتخاب شده است و ایشان هم در جلسات نقد و بررسی و ارائه پیشنهادات حضور داشته اند. ایشان اعلام کرده اند که خط به خط و کلمه به کلمه این فیلم نامه را خوانده ام و یک مطالعه دقیقی روی این فیلم نامه انجام داده ام.
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه این فیلم نامه در سه مرحله یعنی سه تا 10قسمت ارزیابی و نتیجه آن اعلام شده است، گفت: اجرای این پروژه سه سال زمان می برد تا این تولید به مرحله نهایی برسد و قابلیت ارائه را داشته باشد.
وی اضافه کرد: همان طور که می دانید قرار داد این سریال با سیما فیلم بسته شده است و در حال پیگیری موارد دیگر می باشد.امیدواریم خداوند توفیق دهد کاری فاخر در شان حضرت معصومه(س) تولید شود.

فیلمنامه سریال حضرت معصومه (س) کامل شد
مجتبی امینی، تهیه کننده سریال حضرت معصومه(س) در روز دختر سال جاری درباره آخرین وضعیت پروژه سریال حضرت معصومه (س)، گفت: مدتی است که نگارش نسخه سریال حضرت معصومه (س) به پایان رسیده است. نظرات بسیار مثبتی از سوی مشاوران مذهبی درباره فیلمنامه دریافت کردیم و نویسندگان در حال بررسی و جمع‌بندی نهایی کار هستند. در حال حاضر هم وارد فاز پیش تولید صفر این سریال شده‌ایم ‌و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به پیش تولید نهایی برسیم و پس آن، ساخت مجموعه آغاز شود.»



سریال حضرت معصومه(س) سال ۱۴۰۰ کلید می‌خورد
همچنین جواد افشار کارگردان و نویسنده سریال حضرت معصومه (س) درباره آخرین روند پیشروی پروژه حضرت معصومه (س) گفت: در حال حاضر من به همراه حمید رسول‌پور مشغول نگارش قسمت‌های پایانی سریالیم و فکر می‌کنم تا پایان سال نگارش فیلمنامه به اتمام برسد تا در سال 1400 برای پیش تولید و تولید سریال آماده شویم.

سریال حضرت معصومه (س) به کارگردانی جواد افشار، تهیه‌کنندگی مجتبی امینی و نویسندگی مشترک جواد افشار و حمید رسول‌پور روایتگر زندگی حضرت معصومه (س) است که  در 30 قسمت در حال نگارش است که امیدواریم هر چه سریعتر استارت ساخت این سریال هم زده شود و برای نمایش در قاب تلویزیون آماده شود.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29529