printlogo


مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در گفتگو با قم فردا:
سواد رسانه ای از ابزار کار در فضای مجازی است/ کاربران فضای مجازی باید مسلح و مسلط به سواد رسانه ای باشند
سواد رسانه ای از ابزار کار در فضای مجازی است/ کاربران فضای مجازی باید مسلح و مسلط به سواد رسانه ای باشند
کد خبر: 29598
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به اینکه سواد رسانه ای از ابزار کار در فضای مجازی است، گفت: کاربران فضای مجازی باید مسلح و مسلط به سواد رسانه ای باشند.
حجت الاسلام لطفی نیاسر در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فضای مجازی، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که امروز در زندگی بشر وجود دارد فضای مجازی است.
وی ادامه داد: این روزها فضای مجازی بیشتر وقت کاربران ایرانی را به خود مشغول کرده است تا جایی که بجای وقت گذرانی با خانواده در فضای مجازی حضور دارند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در ادامه با اشاره به نقش سواد رسانه ای در این فضا برای کاربران، گفت: سواد رسانه ای از ابزار کار می باشد به عنوان مثال وقتی شما می خواهید در جبهه با دشمن بجنگید اسلحه تهیه می کنید حال این اسلحه را از دشمن می گیرید و یا اینکه خودتان باید تولید کنید.
وی اضافه کرد: همانطور که ما در صنایع مختلفی نظامی پیش رفتیم و مستقل شدیم در فضای مجازی و فضای رسانه ای هم اولین موضوع سواد رسانه ای می باشد.
حجت الاسلام لطفی نیاسر بیان داشت:  افرادی و کاربرانی که در این عرصه فعالیت می کنند اگر مسلح و مسلط به مسائل سواد رسانه ای نباشند حتی ممکن است تولیداتی که تولید می کنند علیه خودمان باشد.
وی اضافه کرد: فعالیت ها و تولیداتی که برای فضای مجازی ایجاد می شود اگر متکی بر سواد رسانه ای نباشد به هدف اصلی نمی رسد و ممکن است خودزنی هم باشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در این عرصه به آن هدف مورد نظر خودمان برسیم در ابتدا باید سواد رسانه ای را بدانیم و با آن آشنا باشیم.
وی ادامه داد: باید بدانیم چه چیزی را در فضای مجازی با چه تکنیکی و با چه امکاناتی و در چه پلتفرمی تولید و منتشر کنید .


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29598