printlogo


آخرین وضعیت کرونا در قم؛
تخت های بیمارستان در سیطره واکسن نزده ها / فوتی های کرونا برای دومین روز در قم صفر شد
 تخت های بیمارستان در سیطره واکسن نزده ها / فوتی های کرونا برای دومین روز در قم صفر شد
کد خبر: 29604
قم برای دومین بار در یک هفته گذشته یک روز دیگر را بدون فوتی کرونا گذراند که نشان می دهد روند شیوع این بیماری در قم فعلا کاهشی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بیماری منحوس کرونا بیش از یک  سال و نیم است که مهمان تمامی ساکنان دنیا از جمله ایران اسلامی است.
در این میان بشر برای غلبه بر این بیماری منحوس بر روی تولید واکسن که بتواند بدن را در برابر این ویروس ایمن کند تمرکز کرد که در نهایت در تعدادی از کشورها از جمله کشورمان این واکسن تولید شد.
تزریق واکسن در کشورهای مختلف نشان داد که این واکسیناسیون می تواند تا حدود زیادی از بروز بیماری و خصوصا از نوع حاد آن جلوگیری کند، اتفاقی که در کشورهای اروپایی که واکسیناسیون خودشان را زودتر شروع کردند مشهود است.
در استان قم نیز واکیسناسیون از همان روزهای نخست شروع شد اما میزان استقبال شهروندان قمی از واکسن نسبت به سایر استان ها کمتر است که باید چاره اندیشی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.
با این وجود استان قم دومین روز بدون فوتی کرونایی را در یک هفته اخیر تجربه کرد به طوری که محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در این استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۱ آبان‌ماه جاری، ۲۷ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۴ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مرکزهای درمانی استان قم بستری و همچنین ۲۷ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

قدیر با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «زرد» است، اعلام کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ کس به علت کرونا در استان قم فوت نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۳۱ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۳۷۵ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که ۶۴ مورد آن مثبت بوده است.




انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29604