printlogo


مدیرعامل موسسه کارآفرینی علم جویان جوان:
توسعه فرهنگ خود اشتغالی از اهداف موسسه کارآفرینی علم جویان جوان است
توسعه فرهنگ خود اشتغالی از اهداف موسسه کارآفرینی علم جویان جوان است
کد خبر: 29714
مدیرعامل موسسه کارآفرینی علم جویان جوان با اشاره به توانمندسازی 280زن سرپرست خانوار، گفت: توسعه فرهنگ خود اشتغالی از اهداف موسسه علم جویان جوان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی مقدس ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این موسسه از سال 84 شروع به فعالیت کرده است، اظهار داشت: این موسسه با هدف توانمندسازی جوانان و ایجاد فرصت های شغلی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این سال های موسسه طرح های استانی و ملی مهم فراوانی انجام داده است که از جمله آنها می توان به طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد.
مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره موسسه کارآفرینی علم جویان جوان بیان داشت: برای حضور زنان سرپرست خانوار در این طرح از محلات هدف استان هزار نفر انتخاب شدند که از بین این تعداد بر اساس گزینش ها و تست های انجام گرفته حدود 400نفر انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: این چهارصد نفر تحت آموزش های مختلفی از جمله فن بیان، بازاریابی و... قرار گرفتن و بعد از این آموزش ها به فنی حرفه ای برای کسب مهارت بیشتر معرفی شدند.
مقدس با اشاره به اینکه تاکنون در این طرح 280 نفر زن سرپرست توانمند شده اند، گفت: از مهمترین اهداف این موسسه توسعه فرهنگ خود اشتغالی است.
وی بیان داشت: برای اینکه این افراد بتوانند محصولات خود را در بازار هدف به دست مردم برسانند سایتی هم آماده شده است تا در این ایام کرونایی آنها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره موسسه کارآفرینی علم جویان جوان گفت: طرح اخیر با توجه به اینکه ایام کرونا بود حدود 90درصد طرح انجام شده است و در ادامه هم سازمان فنی و حرفه ای همکاری های لازم را خواهد داشت.
ایجاد سایت برای فروش محصولات
همچنین در ادامه این برنامه زهره بکائی رئیس هیئت مدیره موسسه کارآفرینی علم جویان جوان بیان داشت: از سال 84 طرح های ملی و استانی های بسیاری را اجرا کرده ایم که در برخی از این طرح ها رتبه های خوبی را بدست اوردیم.
وی ادامه داد: در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید کسانی را انتخاب می کردیم که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نباشند که این موضوع کار را سخت می کرد.
رئیس هیئت مدیره موسسه کارآفرینی علم جویان جوان بیان داشت: در نهایت برای این موضوع از دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر جهت شناسایی این خانوارها کمک گرفتیم.
وی اضافه کرد: در ابتدا برای سنجش آمادگی های فردی در این جهت، تست هایی مانند رغبت سنجی را انجام دادیم و در نهایت بعد از نهایی شدن به سازمان فنی حرفه ای استان معرفی شدند.
بکائی با اشاره به اینکه در کنار آموزش های فنی و حرفه ای ما هم به صورت مجازی آموزش های بازاریابی را به این بانوان آموزش دادیم، گفت: برای اینکه این افراد بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند سایت علم جویان جوان را و صفحه اینستا را راه اندازی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: البته این سایت برای حمایت از عموم در تسهیل اشتغال ایجاد شده است.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29714