printlogo


عضو شورای اسلامی شهر قم خبر داد؛
احداث بوستان بانوان در محله نیروگاه قم
 احداث بوستان بانوان در محله نیروگاه قم
کد خبر: 29778
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بوستان بانوان در همه مناطق شهرداری قم وجود داشت و تنها منطقه ۲ قم از وجود بوستان بانوان محروم بود ما این مسئله را پیگیری کردیم ماحصل این پیگیری‌ها این بود که دو زمین در این منطقه کاندید شد و درنهایت یکی از آن‌ها برای احداث بوستان بانوان در نظر گرفته شود.
معصومه آمره عضو شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بوستان بانوان در همه مناطق شهرداری قم وجود داشت و تنها منطقه ۲ قم در نیروگاه از وجود بوستان بانوان محروم بود ما این مسئله را از طریق کمیسیون خدمات شهری پیگیری کردیم و جلساتی را نیز با شهردار منطقه ۲ و معاونت خدمات شهری شهرداری و سازمان فضای سبز شهرداری قم برگزار کردیم ماحصل این جلسات این بود که دو زمین در این منطقه در نظر کاندید شود که در نهایت یکی از آن‌ها برای احداث بوستان بانوان در نظر گرفته شود.


آمره تصریح کرد: شهرداری منطقه قرار است وارد مذاکره شود و هر یک  از این زمین ها که شرایط تملک را داشت در اولویت قرار بگیرد و بودجه آن را برای سال آینده برای احداث بوستان بانوان منطقه ۲ در نظر بگیریم.

 وی ادامه داد : یک زمین در محله جوادالائمه و یک زمین در محله  پاسداران در نظر گرفته شده که حدود ۹ هزار متر مربع است  و بعد از بررسی های کارشناسی یک زمین کاندید نهایی برای احداث بوستان بانوان خواهد بود.

 عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد:  شهردار منطقه دو مأمور شده است تا هزینه ها را برآورد کند و همچنین مسئله تملک را پیگیری نماید و سازمان فضای سبز و پارک‌های شهرداری قم هم بعد از تملک اعلام آمادگی کرده که کار احداث بوستان بانوان منطقه ۲ را شروع کند.

 آمره در پاسخ به این سؤال که زمان تقریبی بهره برداری نهایی بوستان بانوان در منطقه دو نیروگاه چه مدت است؟ گفت: رایزنی ها برای تملک و برآورد هزینه ها ادامه دارد اما قطعاً به بودجه امسال نمی رسد اما در بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه احداث بوستان بانوان منطقه ۲ حتماً مد نظر قرار خواهد گرفت و از سال آینده احداث این بوستان شروع خواهد شد.

 عضو شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سؤال که با توجه به برخی از مشکلات اشرافیت بوستان های بانوان در قم آیا مسئله در خصوص بوستان‌های جدید بانوان در نظر گرفته می‌شود ؟ بیان داشت: این مسئله برای جانمایی در نظر گرفته شده است و بوستان جدید بانوان در محلی احداث خواهد شد که اشرافیت وجود ندارد و برای این مسئله زمین انتخاب می شود که موضوعات اشرافیت برخی از بوستان های بانوان از جمله بوستان نرگس را نداشته باشد.

 وی در پاسخ به این سؤال که ضرورت احداث بوستان بانوان مخصوصاً در شهرهای مذهبی مانند قم چیست؟ اظهار داشت: یکی از ضرورت های مهم در هر شهری احداث بوستان بانوان است علاوه بر این که احداث بوستان یک فضای سبزی را ایجاد می کند در حوزه نشاط اجتماعی در بخش بانوان در قم احتیاج داریم که تعداد بوستان بانوان را افزایش دهیم خوشبختانه در مناطق مختلف بوستان بانوان احداث شده اما درخواست ما از شهرداری این است که به این تعداد بوستان ها اکتفا نکند و به فکر احداث بوستان های بیشتری برای بانوان باشد زیرا در زمینه نشاط اجتماعی متأسفانه در قم ضعیف عمل شده است.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29778