printlogo


فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی‌طالب (ع) در گفتگو با قم فردا:
ریشه اصلی قدرت نظام در مردمی بودن و فرهنگ بسیجی است
ریشه اصلی قدرت نظام در مردمی بودن و فرهنگ بسیجی است
کد خبر: 29833
فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی‌طالب (ع) قم با اشاره به اصلی‌ترین ریشه قدرت جمهوری اسلامی ایران گفت: ریشه قدرت ما مردمی بودن و فرهنگ بسیجی ماست؛ ریشه قدرت ما نیروهای مسلح ایران است زیرا ما ملت شهادتیم، ما ملت اما حسینیم.
سردار اسدالله گنجعلی فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی‌طالب (ع) قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اوضاع کشور بعد از پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: امام (ره) در سال 67 در پیام به خانواده شهدا دستاورد این 10 سال را این‌گونه فرمودند: در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً 10 سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینه‌ها موفق بوده است. ما انقلاب خود را در جنگ به جهان صادر کردیم، ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به استفاده از نیروی مردمی که یکی از محوری‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند امنیت پایدار یک کشور را برقرار کند، بیان داشت: هر زمان که مردم در صحنه بودند پیروزی به‌دست‌آمده است. مردم کیستند؛ بسیج! در هر جامعه و کشوری که مردم منافع خود را عجین شده با حکومت ببینند، ضرر به حکومت را ضرر به خود ببینند، آن جامعه امنیت پایدار خواهد داشت. خیلی از انقلاب‌ها در جهان شکل‌گرفته که یا از بین رفته و یا از اهداف اصلی خود منحرف شد.
سردار گنجعلی خانواده شهدا را نماد صبر و پایداری عنوان کرد و گفت: خانواده شهدا صبر و ایستادگی داشتند و اگر قبول سختی، جان‌فشانی، شهادت و ایثار شهدا نبود پیروزی به دست نمی‌آمد.

با صبر، پایداری و شهادت سه دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم

وی در ادامه با اشاره پشت سر گذاشتن سه دفاع مقدس با صبر، پایداری و شهادت بیان داشت: اولین دفاع، هشت سال دفاع مقدس بود؛ دفاع دوم، دفاع از حریم و حرم ولایت بود که با فرماندهی سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت پیروز شد و عمق راهبردی از مرز ما هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر رفت؛ دفاع مقدس ما دفاع از حرم جمهوری اسلامی است که فرموده شده جمهوری اسلامی حرم است، اگر این حرم آسیب ببیند اسلام آسیب داده است.
وی خاطرنشان کرد: ادامه‌دهنده راه شهدا در سپاه و لشگر از مرزهای کشور دفاع می‌کردند که در شمال غرب و جنوب غرب و جاهای دیگر در حال حاضر هم فعال هستند در حال دفاع از حرم جمهوری اسلامی هستند و اجازه به کسی ندادند که نگاه‌چپ به مرزهای کشور کنند.
فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی‌طالب (ع) قم گفت: روزی چالش ما تسخیر لانه جاسوسی و یا بستن سفارت اسرائیل بود و حالا چالش غرب حضور ایران در مرزهای رژیم صهیونیستی است، روزی چالش غرب فروش تسلیحات به ایران بود و حالا برخورداری ایران از به‌روزترین تسلیحات است.
وی با اشاره به مشکلات منطقه اظهار داشت: مشکل اول کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس است و نبود مشورت داخلی بین آنان است چون مردمی نیستند و پادشاهی اداره می‌شوند که یک ناامنی در منطقه به وجود آورده است، مانند اختلافات بر سر جزایر، رابطه با اسرائیل و ازاین‌قبیل مسائل که باعث بروز ناامنی در منطقه شده است که دو اثر منفی در منطقه گذاشته که اثر اول مسابقه تسلیحاتی و اثر دوم حضور آمریکا در منطقه است.
سردار گنجعلی با اشاره سه هدف راهبردی آمریکا در منطقه بیان داشت: راهبرد اول حضور نظامی مستقیم و انحصاری در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان، راهبرد دوم تأمین رژیم صهیونیستی و راهبرد سوم که راهبرد اصلی آمریکا نیز هست، مهار جمهوری اسلامی ایران است که در این سه راهبرد شکست‌خورده‌اند.

ما در خارج از کشور هم ظرفیت‌های مهمی داریم

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ما در خارج از کشور هم ظرفیت‌های مهمی داریم، طرف‌دارانی داریم، عمق راهبردی در منطقه داریم، بعضی به‌خاطر اسلام، بعضی به‌خاطر زبان، بعضی به‌خاطر مذهب شیعه، اینها عمق راهبردی کشور است.
 سردار گنجعلی با اشاره به تحولات منطقه بیان داشت: پس از فرود موشک‌های کروز در بغداد و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عرض سه هفته به اشغال عراق و تصمیم به ایجاد حکومتی دست‌نشانده کردند که با وجود مرجعیت شیعه و حشدالشعبی به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی حکومت شیعی شکل گرفت؛
وی ادامه داد: سپس با تشکیل داعش و تبلیغ جنایات داعش و خیانت عمال داخلی رعب و وحشت در منطقه ایجاد کردند اما با فداکاری مرجعیت شیعه عراق و فرماندهی حاج قاسم پروژه داعش نیز شکست خورد؛ سپس با ورود مزدوران از 110 کشور و هجوم داعش به سوریه و ایجاد جنگ دروازه‌های دمشق که با رشادت‌ها و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان شکست خوردند و داعش نابود شد؛ و با قدرت‌نمایی موشکی ایران که به رخ جهانیان مخصوصاً اسرائیل کشیده شد همراه شد و در نهایت در باتلاق یمن گرفتار شدند.

ایران محور مقاومت است

فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی‌طالب (ع) قم با اشاره به دو مورد از دلایل موفقیت محور مقاومت بیان داشت: تکنیک جنگ ترکیبی یعنی بدون ورود نیروی زیاد اثر زیادی در منطقه گذاشتیم و دارابودن سیاست خارجی راسخ در منطقه با وجود شخص حاج قاسم سلیمانی که مستقیماً با رؤسای جمهور عراق، سوریه و روسیه ارتباط داشته و این سیاست را تنظیم و تبین می‌کرد که بر کل جهان این سیاست اثرگذار بود. ایران محور مقاومت است اما این محور محصور در ایران نیست زیرا قدرت بازدارندگی خود را به رخ جهانیان کشیدیم.
وی با شاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب می‌فرماید: محصول تلاش چهل‌ساله، اکنون برابر چشم ما است: کشور و ملّتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گران‌بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی است.

ریشه قدرت ما در آیات قران نهفته است

سردار گنجعلی تصریح کرد: ریشه قدرت ما در این آیه است که می‌فرماید: (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ)؛ پیامبر (ص) خطاب به سلمان فارسی فرمودند: تو و هم‌وطنان تو مصداق این آیه هستید. امام باقر (ع) نیز می‌فرماید: مصداق این آیه علی و شیعیان اوست؛ ریشه قدرت ما این آیات است.
وی افزود: ریشه قدرت ما بنابراین آیه (مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ) شهدا هستند که عهد و پیمان بستند و تا آخرین قطره خون خود در این راه ماندند.
فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی‌طالب (ع) قم در ادامه گفت: ریشه دیگر قدرت ما (وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا) کسانی هستند که انتظار کشیدند و با عهد و پیمان خود که با اما و انقلاب و اسلام بستیم همواره برقرار است. ریشه قدرت ما امام و مقام عظمای ولایت است که ایمان، پایداری و استقامت ایشان در دل‌وجان مردم رسوخ کرده و این است که می‌تواند هر میدانی را مدیریت کند و دشمنان ما این موضوع را می‌دانند که به تخریب ولایت‌فقیه می‌پردازند.
وی با اشاره به اصلی‌ترین ریشه قدرت جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ریشه قدرت ما مردمی بودن و فرهنگ بسیجی ماست؛ ریشه قدرت ما نیروهای مسلح ایران است زیرا ما ملت شهادتیم، ما ملت اما حسینیم.

سردار گنجعلی در پایان با اشاره دو کار اساسی بسیج در این چند سال گفت: بسیج در این چند سال دو کار اساسی در زمینه نظامی و غیرنظامی انجام داد، نقش بازدارندگی، نقش دفاعی، نقش تهاجمی و نقش غیرنظامی خود مانند علمی و فرهنگی، اطلاعاتی و سایبری، اجتماعی و سازندگی که ریشه قدرت ماست. بسیج یعنی وقتی برای خدا کار می‌کنید و مخلصانه کار می‌کنید خدا محبت شما را در دل مردم می‌اندازد.



انتهای پیام/150


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29833