printlogo


کارشناس ارشد ارتباطات و مستند ساز:
دومین ترور حاج قاسم در فضای مجازی با حذف محتوا رخ داد/ باید در برجسته سازی قهرمانان و بزرگان کشور کار کنیم
دومین ترور حاج قاسم در فضای مجازی با حذف محتوا رخ داد/ باید در برجسته سازی قهرمانان و بزرگان کشور کار کنیم
کد خبر: 30371
کارشناس ارشد ارتباطات و مستند ساز با اشاره به اینکه بعد از ترور حاج قاسم موجی از احساسات در لایه های مختلف مردم به وجود آمد، گفت: باید در برجسته سازی قهرمانان و بزرگان کشور فعالیت های گسترده ای انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  احمد نامداری بعد از ظهر امروز در نشست بازتاب رسانه ای شهادت حاج قاسم که در دفتر قم فردا برگزار شد اظهار داشت:  قبل از اینکه به بحث ورود کنیم باید دوره زندگی ، فعالیت و شهادت حاج قاسم را به دو قسمت تقسیم و آن را بررسی کنیم. یک دوره دنیایی که سردار قاسم سلیمانی را شناختیم و دوره بعدی هم دنیایی که در آن شهید قاسم سلیمانی و سردار دلها را شناختیم.
وی ادامه داد: ترس دشمنان از سردار سلیمانی به عنوان شهید حاج قاسم سلیمانی بیشتر است. شخصیت حاج قاسم بارها قبل از شخصیت فیزیکی او ترور شده بود.
کارشناس ارشد ارتباطات و مستند ساز با اشاره به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی ، گفت: برای دانستن دلیل این تشییع باید به زمان حاج قاسم قبل از شهادت برگردیم. حاج قاسم شخصیتی فراجناحی و با دیدی باز بود. حاج قاسم در تمام مراحل زندگی خود با مردم بود و این را می توان در هر دقیقه از زندگی حاج قاسم دید او با مردم همراه بود و دوستداری مردم در فعالیت های او را می توان به راحتی دید.
بعد از ترور حاج قاسم موجی از احساسات در لایه های مختلف مردم به وجود آمد
وی عنوان کرد:بعد از ترور این شخصیت آن چنان موجی از احساسات در لایه های مختلف مردم به وجود آمد. موج عظیمی از احساسات در خصوص این اتفاق رخ داد. مردم تا چند روز پیگیر این موضوع بودند. موج احساسات مردم و بستر حضور مردم برای تشییع حاج قاسم جلوتر از رسانه بود .
نامداری با اشاره به مسئله سانسور تصاویر حاج قاسم در اینستاگرام و ایجاد محدودیت، گفت: طبق آماری که بنده از ربات های موجود در فضای مجازی گرفته ام تا دیروز 13میلیون محتوا ذیل هشتک های مربوط به حاج قاسم مانند مرد ماندگار توسط اینستاگرام حذف شده است.
وی اضافه کرد: اینستاگرام رسانه ای در دست دشمن است که در سه لایه مختلف در حال کار کردن است. لایه اول نظارت هوشمند است که محتوا ها را تشخیص می دهد. تمام محتوایی که کوچکترین ربطی به حاج قاسم و جبهه مقاومت داشت حذف شدند.
دومین ترور حاج قاسم در فضای مجازی با حذف محتوا بود
این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: این مسئله نشان می دهد که دشمن متوجه شده است با چه شخصیتی روبرو است. به نوعی باید گفت که دومین ترور در فضای مجازی رخ داد که تمام هشتگ ها حذف شد.
وی بیان کرد: لایه دوم این پلتفرم فیلتر و ایجاد محدودیت و لایه سوم عامل انسانی است. این پلتفرم به سرعت در بستر هوش مصنوعی خود با هشتکی که توسط جریان انقلابی برای حاج قاسم تعریف شده بود حمله کرد و در آن سو ما هیچ بستری آماده نکرده ایم.
نامداری افزود: ما در این خصوص کم کاری کردیم و هیچ اقدامی انجام ندادیم در حالی که می توانستیم در مقابل این اقدام اینستاگرام اقداماتی را انجام دهیم.
حمله غرب به محتوای مربوط به حاج قاسم در فضای مجازی
وی تاکید کرد: امروز هشتک ها و کلید واژه های مربوط به شهید سلیمانی توسط غرب در حال حذف است و ما باید در این جبهه حضور داشته باشیم و تولید محتوا کنیم.
این کارشناس ارشد ارتباطات تصریح کرد: رسانه ها باید برای ماندگاری و اثبات این قهرمان فعالیت کنند. ایران اسلامی از ابتدای انقلاب 18هزار شهید ترور دارد. در این ترور ها قبل و بعد از حذف فیزیکی اقدامات رسانه ای توسط دشمن انجام می شود.
وی بیان داشت:  در محل شهادت حاج قاسم و ابو مهدی المندس در عراق  می خواستند یادمانی بسازند که سفیر انگلیس در عراق مقابل این اقدام ایستادند که حتی چند روز قبل هم در این خصوص اعتراضاتی انجام شد.
باید در برجسته سازی قهرمانان و بزرگان کشور کار کنیم
نامداری با اشاره به اینکه ما باید در برجسته سازی قهرمانان و بزرگان خودمان کار کنیم، گفت:  اگر امروز ما روایت نکنیم رسانه های دشمن روایت خواهند کرد.
وی بیان داشت: در این خصوص باید پویش های متعددی را راه اندازی کنیم. باید برای پررنگ شدن شخصیت حاج قاسم و ماندگاری او در گروه کودک و نوجوان هم فعالیت کرد مخصوصا بچه های دنیای مقاومت هم فعالیت شود.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30371