printlogo


وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
تکمیل آزادراه قم-راهجرد تا پایان دولت سیزدهم
تکمیل آزادراه قم-راهجرد تا پایان دولت سیزدهم
کد خبر: 30414
وزیر راه و شهرسازی از تکمیل آزادراه قم-راهجرد تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در حوزه حمل‌ونقل احداث آزادراه قم-راهجرد و راه آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان دو پروژه مهم استان قم به شمار می‌روند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  رستم قاسمی در جریان بازدیدها از پروژه های استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه حمل‌ونقل احداث آزادراه قم-راهجرد و راه آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان دو پروژه مهم استان قم به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: در حوزه راه، آزادراه قم-راهجرد هم کمربندی شهر قم و هم بخشی از کریدور اصلی بندر امام (ره) تا تهران و رشت است بنابراین یکی از کریدورهای مهم آزادراهی کشور به شمار می‌رود.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی سرمایه گذاری این پروژه به صورت مشترک بین وزارت راه‌وشهرسازی و بخش خصوصی انجام شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه این پروژه فعال شده و مشخصات بسیار خوبی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. روسازی این آزادراه بر خلاف بسیاریاز دیگر آزادراه‌های کشور بتن است.
قاسمی  با بیان اینکه احداث این آزادراه تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید، گفت: فاز اول این آزادراه از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و در حال احداث است.
وی عنوان کرد: برای فاز دوم نیز که از راهجرد تا اراک ادامه خواهد یافت، سرمایه گذار مشخص شده و عملیات احداث آغاز شده است.
وزیرراه و شهرسازی در خاتمه افزود: در مورد راه آهن تهران-قم-اصفهان نیز امروز جلساتی خواهیم داشت که بتوانیم این پروژه را سرعت دهیم.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30414