printlogo


دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم خبر داد:
همایش کاراته‌کاران فاطمی در قم برگزار شد
 همایش کاراته‌کاران فاطمی در قم برگزار شد
کد خبر: 30584
دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم با اشاره به کارکردهای ورزش به‌عنوان یک پدیده فرهنگی گفت: ورزش به‌عنوان یک پدیده بذاته فرهنگی، می‌بایست سبب بالابردن سطح فرهنگ اجتماعی گردد.
محمدامین مصیبی دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به همایش کاراته‌کاران فاطمی اظهار داشت: همایش کاراته‌کاران فاطمی با حضور ۱۰۰ نفر از ورزشکاران و اساتید فعال در سبک‌های آزاد کاراته استان قم به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با همکاری هیئت کاراته قم و بسیج ورزشکاران در محل خانه کاراته قم برگزار شد.
وی درباره این برنامه فرهنگی ورزشی بیان داشت: پس از انجام تمرینات ورزشی مراسم با قرائت قرآن توسط قاری نوجوان کاراته‌کار آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین صبوری، روحانی کاراته‌کار استان و مسئول کمیته فرهنگی هیئت کاراته استان قم ادامه داشت و در پایان مراسم با مداحی و سینه‌زنی کاراته‌کاران استان و تقدیر از اساتید فعال در امور فرهنگی به پایان رسید.


دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم با اشاره به کارکردهای ورزش به‌عنوان یک پدیده فرهنگی خاطرنشان کرد: ورزش به‌عنوان یک پدیده فرهنگی قرار هست دو کارکرد مهم اجتماعی داشته باشد، اول با افزایش سطح فاکتورهای سلامتی، کمک به بخش بهداشت و درمان باشد و دوم با افزایش فاکتورهای فرهنگی و بهره‌گیری از آموزه‌های اخلاقی اسلامی، سطح فرهنگ عمومی را بالا برده و کمک به قوای انتظامی و امنیتی باشد.
وی در ادامه گفت: ورزش به‌عنوان یک پدیده بذاته فرهنگی، می‌بایست سبب بالابردن سطح فرهنگ اجتماعی گردد.
مصیبی با اشاره به اهداف اساسی فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه اظهار داشت: تعظیم شعائر مذهبی، پاسداشت و نکوداشت نمادهای ملی مذهبی، گسترش فرهنگ پهلوانی و جوانمردی به‌عنوان بخش مهمی از فرهنگ ایرانی اسلامی جامعه اهدافی اساسی هستند که مربیان فهیم و اخلاق‌مدار استان قم در رشته کاراته در برنامه‌های آموزشی خود مدنظر دارند.
وی با بیان فعالیت‌های فرهنگی در قالب کلاس‌های آموزش کاراته در استان بیان داشت: در قسمت سبک‌های آزاد کلاس‌های آموزش کاراته به‌صورت مرسوم با نام خدا و ذکر صلوات، قرائت سوره‌های توحید و یا والعصر، دعای فرج و اذکار مذهبی است.
مصیبی افزود: مربیان کاراته سبک‌های آزاد در همه برنامه‌های ملی و مذهبی مشارکت فعال دارند و به‌عنوان بخشی از اهداف آموزشی، هنرجویان را در برنامه‌های فرهنگی مشارکت می‌دهند.

کاراته با سبک‌های کان ذن ریو، شوتوکان و وادوریو در ایران شروع به کار کرد ولی به‌تدریج سبک‌ها گسترش یافت و فدراسیون کاراته مسئول امور مربوط به سبک‌های آزاد کاراته است که به دو شکل رینگی و غیر رینگی فعالیت می کند.
این دو رشته در جهان از طریق سازمان‌های غیرمتمرکز رهبری می‌ شود اما در کشورمان باتوجه‌به جمعیت زیاد این بخش، فدراسیون کاراته امور مربوط به سبک‌های آزاد را عهده‌دار است.
در حال حاضر و پس از فروکش نمودن طوفان بیماری کرونا، تعداد ۱۵ سبک در قسمت کاراته آزاد مشغول به فعالیت هستند. این سبک‌ها عبارت‌اند از کیوکوشین ماتسویی، کیوکوشین kwf، کیوکوشین ناکامورا، دای دو جوکو، کیوکوشین ماتسوشیما، کیوکوشین کان، شین رزم ذوالفقار، انشین کاراته، کیوکوشین سنتی، سوکیوکوشین، پرفکت کیوکوشین، ذن دو کای، جیسن کیوکوشین، کیوکوشین ساکاموتو هستند.





 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30584