printlogo


در گفتگوی مدیرعامل شرکت آبفای قم با قم فردا مطرح شد؛
علت کیفیت نامناسب آب برخی مناطق قم
علت کیفیت نامناسب آب برخی مناطق قم
کد خبر: 30635
مدیرعامل شرکت آبفای قم ب گفت: 100 میلیون مترمکعب سهم آب شرب استان از آب انتقالی به قم است و مابقی باید از سایر منابع از جمله چاه ها تأمین شود که در فصل تابستان به نصف آب مصرفی می‌رسد بنابراین مشترکانی که در مناطق انتهایی شبکه هستند، آبی باکیفیت پایین‌تر دریافت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سال‌ها است که استان قم با کمبود و معضلات آب شرب مواجه است در این زمینه اتفاقات مثبت زیادی رخ داده است اما گاهی اوقات افت فشار آب و کاهش کیفیت آب در برخی از محله های شهر قم باعث گلایه شهروندان شده است در این زمینه علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت ب و فاضلاب قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: 100 میلیون مترمکعب سهم آب شرب استان از آب انتقالی به قم است و  مابقی باید از سایر منابع از جمله چاه ها  تأمین شود که در فصل تابستان به نصف آب مصرفی می‌رسد بنابراین مشترکانی که در مناطق انتهایی شبکه هستند، آبی باکیفیت پایین‌تر دریافت می‌کنند که این مشکل در فصل تابستان بروز می‌کند ولی در زمستان‌ها معمولاً کیفیت آب در تمام شهر یکسان است.

صادق پور در پاسخ به این سؤال که چرا همه مناطق شهری قم فاضلاب کشی نشده است گفت: در سال 1397 مصوبه‌ای در شورای حفاظت آب استان قم داشتیم که احداث شبکه فاضلاب را ممنوع اعلام کرد؛ با این حال مطالعات توسعه شبکه فاضلاب انجام شده ولی برای توسعه آن مجوزی نداشتیم.

وی با بیان اینکه 200 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب طی سال‌های 94 تا 98 با اعتبارات بانک توسعه اسلامی اجرایی شده است اظهار داشت: با توجه به قول مساعد وزارت نیرو در جهت تأمین 150 میلیارد تومان و همچنین منابع داخلی، امیدواریم بخشی عمده از قم را تحت پوشش شبکه فاضلاب قم قرار خواهیم داد.

مدیرعامل آبفای قم اضافه کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب و کمبود اعتبارات عمرانی برای اجرای شبکه های فرعی فاضلاب و همچنین وجود بیش از 280 کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده، در حال حاضر توسعه شبکه فاضلاب محدود شده است. لازم به ذکر است با توجه به تخصیص اعتبارات بانک توسعه اسلامی و همچنین اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری، بیشترین شبکه فاضلاب در سطح شهر، در منطقه 2 و 6 شهری اجرا شده است.

صادق پور در خصوص عدم توانایی برخی از خانوار در پرداخت یکجای آب بها آیا امکان قسط بندی آب بها وجود دارد؟ گفت: در صورتی که مشترک جزو مشترکین بدحساب نباشد امکان قسطی کردن آب بها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای قم در خصوص علت برخورد نامناسب مأموران قطع آب به علت بدهی توضیح داد: برخورد نامناسب برخی از مأمورین وصول مطالبات به هیچ عنوان مورد تائید شرکت آب و فاضلاب نیست و به محض اطلاع با مأمورین مربوطه برخوردهای لازم انجام می شود  ضمن اینکه به منظور نحوه ارتباط مناسب مأموران با شهروندان دوره آموزشی فنون مذاکره و روش ارتباط مؤثر برای آنها برگزار می شود.

همچنین وی در پاسخ به این سؤال که چرا روی قبض آب، بهاء فاضلاب برای منازلی که به شبکه فاضلاب شهری متصل نشدن اعمال می شود؟ اظهار داشت: این قانون است که در هر محله که  لوله کشی فاضلاب است باید منازل به شبکه فاضلاب متصل شوند و در صورت عدم پرداخت بهای فاضلاب آب منزل قطع می شود.



انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30635