printlogo


پل دردسرساز در قم+عکس/فیلم
پل دردسرساز در قم+عکس/فیلم
کد خبر: 30669
پل جنب مصلا قم یکی از پل‌های قدیم نصب شده بر روی رودخانه است که دارای ارتفاع 3متری است و می توان به جرئت گفت که هر هفته شاهد گیر کردن اتوبوس ها در زیر این پل هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،پل جنب مصلا قم یکی از پل‌های قدیم نصب شده بر روی رودخانه است که دارای ارتفاع 3متری است و می توان به جرئت گفت که هر هفته شاد گیر کردن اتوبوس ها در زیر این پل هستیم.

معمولاً در این مواقع باد لاستیک ها را خالی می کنند تا اتوبوس رها شود اما در آخرین حادثه گیر کردن اتوبوس زیر این پل مجبور به تخریب بخشی از این پل شدند تا اتوبوس مسافربری بتواند آزاد شود.

معمولاً قبل از رسیدن راننده به پل از گاباریت استفاده می شود گاباریت سیستم هشدار محدودیت ارتفاع عبور از سازه هایی مثل تونل ، پل‌های زیرگذر، پل‌های عابر پیاده ، عوارضی ها  و موارد مشابه است که قبل از سازه های اشاره شده جهت کنترل ارتفاع و هشدار به رانندگان نصب می گردد.

پیش از نزدیک شدن اتوبوس ها به این پل یک تابلو نه چندان مشخص ارتفاع این پل را به رانندگان گوشزد می کند اما همچنان دردسر گیر کردن اتوبوس ها زیر این پل وجود دارد زیرا معمولاً ارتفاع اتوبوس‌ها بیش از 3 متر است و معمولاً ارتفاع پل ها را بیش از سه متر در نظر می گیردند اما با توجه به قدیم بودن این پل این مسئله در نظر گرفته شده و یا با تغییرات در زیر این پل ارتفاع کمتر شده است.

هشدار به راننده کامیون با محموله ارتفاع زیا د و یا رانندگان اتوبوس  بایستی در قبل از پل یا محل دارای ارتفاع محدود اتفاق بیافتد  راهکاری که هم اکنون برای برخی  نقاط مثل عوارضی ها ، تونل‌ها پیش روست  از فریم (قاب) تشخیص ارتفاع زیاد که به همراه هشدار است استفاده می‌شود . فریم دارای زنجیرهای است که به کابل افقی فریم آویزان شده و انتهای آن به استوانه‌هایی که مجهز به شبرنگ هست متصل است و این‌طور عمل می کند که در صورت داشتن ارتفاع زیاد کامیون به سقف یا محموله ی آن برخورد کرده و ایجاد سروصدا می نماید و راننده را هوشیار ساخته و قبل از برخورد با سازه اصلی کامیون را متوقف می نماید.



انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30669