printlogo


«اُمیکرون» در تبریز قربانی گرفت/ واکسن دُز سوم را جدی بگیرید
«اُمیکرون» در تبریز قربانی گرفت/ واکسن دُز سوم را جدی بگیرید
کد خبر: 30769
شمار مبتلایان به بیماری امیکرون در کشور افزایش یافته است و ۳ بیمار جدید نیز فوت کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدهاشمی‌سرپرست مرکز روابط عمومی‌و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از افزایش تعداد مبتلایان به اُمیکرون در کشور به یک هزار و ۱۶۲ مورد خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان اُمیکرون در مشهد مقدس با ۲۴۹ مورد، افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: متاسفانه در هر یک از شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد، شاهد یک فوتی مبتلا به اُمیکرون بوده‌ایم و یک مورد بدحال هم در اهواز تحت مراقبت است.

وی افزود: افرادی که در شهرهای فوق، جان خود را از دست داده‌اند، سالمند بوده و واکسیناسیون خود را به طور کامل (در سه نوبت) انجام نداده بودند.

هاشمی‌تاکید کرد: همچنین در سنین بالا امکان وجود عوامل خطر از جمله بیماری‌های مختلف مانند فشار خون بالا و دیابت وجود دارد و همین موضوع ضرورت توجه به هشدارهای بهداشتی را بویژه در این سنین جدی‌تر می‌کند.

 سرپرست مرکز روابط عمومی‌و اطلاع رسانی وزارت بهداشت یادآور شد: اگرچه قدرت مرگ‌باری اُمیکرون اندک است و همانطور که مشاهده می‌شود از یک هزار و ۱۶۲ مورد مبتلا، سه نفر جان خود را از دست داده‌اند، اما باید پروتکل‌ها را رعایت و در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: در حال حاضر درصد پوشش دوز سوم، ۲۳ درصد است اما انتظار بر این بود که این درصد نزدیک به ۵۰ درصد می‌شد.

وی ادامه داد: واکسن در تمامی‌مراکز سلامت و مراکز تجمیعی موجود می‌باشد و یکی دیگر از واکسن‌های خوب کشور که اسپایکوژن را می‌توانیم به عنوان دوز سوم به افراد مراجعه کننده تزریق کنیم.

خیاط زاده افزود: در طول هفته جاری، واکسن آسترازنکا نیز تأمین خواهد شد.

وی گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به اندازه‌ای مهم است که حتی مادران باردار نیز می‌توانند به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

گفتنی است، آذربایجان شرقی رتبه نخست تزریق دُز سوم واکسن کرونا در کشور را داراست.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30769