printlogo


کلاهبرداری سایبری در بستر اپلیکیشن پرداخت قبض برق
 کلاهبرداری سایبری در بستر اپلیکیشن پرداخت قبض برق
کد خبر: 30903
پلیس فتا گفت: سودجویان در تازه‌ترین اقدام مجرمانه خود اقدام به کلاهبرداری در بستر اپلیکیشن‌های پرداخت قبوض برق می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ علی محمد رجبی گفت: افرادی با عنوان پرداخت قبوض برق اقدام به راه اندازی اپلیکیشن‌های جعلی پرداخت قبض کرده و در کنار آن با توجه به فرآیند پرداخت، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و نقشه‌های خود را اجرایی می‌کنند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هموطنان برای پرداخت قبوض خود از درگاه‌های مطمئن بانکی و نرم افزار‌های پرداخت رسمی و شناخته شده استفاده کنند و هیچ برنامه ای را از شبکه های اجتماعی و پیامک ها دریافت نکنند و بر تلفن های همراه خود آنتی ویروس نصب کنند.

هیچ پیامکی با مضمون پرداخت قبض برق از طرف وزارت نیرو با سرشماره عددی برای کاربران ارسال نمی شود و هموطنان بدانند که پیامک ها با عنوان نام شرکت ها، سازمان ها، اداره ها و ... برایشان ارسال می شود.

مجرمان تحت عناوین و به بهانه های مختلف ثبت در سامانه ثنا، دریافت سهمیه سوخت، پرداخت قبوض، خرید های اینترنتی و ... سعی در کلاهبرداری از هموطنان دارند، لذا کاربران باید نکات امنیتی برای استفاده از فضای مجازی را در دستور کارشان قرار دهند.

کلاهبرداری سایبری از بستر اپلیکیشن پرداخت قبض برق

پیشتر سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری مجرمان از بستر سامانه ثنا قوه قضاییه خبر داده بود که در این روش با فعال شدن سامانه ابلاغیات قضایی قوه قضائیه موسوم به سامانه ثنا، مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مردم کلاهبرداری‌های زیادی را انجام می‌دهند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30903