printlogo


عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:
سفر رئیسی به روسیه در تمام ابعاد مثبت ارزیابی می شود
سفر رئیسی به روسیه در تمام ابعاد مثبت ارزیابی می شود
کد خبر: 30912
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه در تمام ابعاد مثبت ارزیابی می شود گفت : تعاملات ایران با کشورهای منطقه منافع تجاری و اقتصادی و سیاسی زیادی به نفع ملت ایران به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در راستای تعاملات بیشتر جمهوری اسلامی با همسایگان خود ما می توانیم سفر آقای رئیسی را به روسیه به عنوان قدمی در گسترش روابط سیاسی و اقتصادی تجاری امنیتی و نظامی و فرهنگی ایران با روسیه قلمداد کنیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  در سفر دو روزه رئیس‌جمهور به روسیه علاوه بر اینکه  آیت الله رئیسی در دوما سخنرانی کردند با پوتین و دیگر مقامات روسیه دیدار داشتند دیدار همچنین  با رهبر مسلمانان روسیه بسیار مثبت ارزیابی می شود.

دیرباز خاطرنشان کرد دیدارهای آیت الله رئیسی در روسیه تاثیرات خودش خواهد گذاشت و در آینده شاهد آن خواهیم بود، اینکه در منطقه آسیا کنار چین روسیه هم برای خودش قدرتی است و ارتباط ایران با این دو کشور که جزو کشورهای قوی و قدرتمند آسیا هستند می‌تواند جایگاه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را و تاثیرگذاری ایران در منطقه را ارتقاء بخشد.


وی ادامه داد : در این گفتگو و دیدارها هم مسائل بین المللی در مورد گفتگو و بحث قرار گرفت هم مسائلی که مربوط به ارتباطات همسایگی روسیه و ایران است.


رئیس دانشگاه قم تاکید کرد: این سفر رئیس جمهور رئیسی به روسیه چنان اهمیت داشت که برخی ها به دنبال تضعیف این دیدار بودند و مسئله نه شرقی و غربی را مطرح می‌کردند و از این ابراز نگرانی می کردند که چرا ایران به سمت شرق تمایل پیدا کرده اما باید گفت شعار نه شرقی و نه غربی به معنای این است که اگر شرق و غرب اهل ظلم و ستم هستند ما نباید ، حامی ظلم و ستم باشیم و نه این که زیر سلطه ظلم و ستم برویم.

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اما همانطور که ما در مسئله برجام با آمریکا و چند کشور دیگر اروپایی و در خصوص مسائل هسته‌ای ایران گفتگو کردیم و در نهایت هم آمریکا از برجام خارج شد اینجا هم اگر  مذاکرات و گفتگوهایی داشته باشیم اهداف به گونه ای که اهداف جمهوری اسلامی ایران و منافع مردم ایران تامین شود این گفتگوها منافاتی با سیاست نه شرقی و نه غربی داشته باشد، البته ملت ما باید وی مسائل حساسیت داشته باشند و شعار نه شرقی و نه غربی شعار انقلاب ما بوده است.


دیرباز بیان داشت: دنبال کردن سیاست و عملکرد آقای رییسی در سیاست خارجی توسط مردم و کارشناسان کار درستی است و مثبت ارزیابی می شود همانطور که حضرت آقا فرمودند باید بر اساس عزت حکمت و مصلحت  سیاست خارجی را پیش ببریم و در این دیدارها ارتباطات تجاری و روابط اقتصادی و روابط سیاسی می تواند ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه قم بیان داشت: یکی از اهداف دیدار ها و روابط سیاسی خارجی باید در این راستا باشد که کمکی برای ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی باشد زیرا  ممکن است برخی از کشورهای کوچک عربی منطقه بخواهند از ایران هراس داشته باشند، جمهوری اسلامی می تواند با ارتباطات خوبی که با همسایگان خود برقرار می کند و تقویت این ارتباطات می تواند به این کشورها عملاً اثبات کند که این ایران‌هراسی که ایجاد شده تبلیغات پوچی است که می خواهند وابستگی برخی از کشورهای منطقه به دولت آمریکا را بیشتر کنند.

وی عنوان داشت: مشاهده می کنیم که برخی از کشورهای عربی ارتباطات خودشان را با اسرائیل را علنی می کنند، سفر آیت الله رئیسی به روسیه می تواند نشان دهنده این باشد که جمهوری اسلامی ایران همچنان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای قوی است و در برابر اسرائیل و آمریکا می توانیم یک موضع قوی را داشته باشیم و از این جهت هم  جایگاه محور مقاومت می تواند تقویت شود.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30912