printlogo


پژوهشگر و فعال حوزه جمعیت در گفتگو با قم فردا:
نیازمند جهاد تبیین در زمینه جمعیت هستیم/ خانواده و جمعیت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند
نیازمند جهاد تبیین در زمینه جمعیت هستیم/ خانواده و جمعیت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند
کد خبر: 32523
پژوهشگر و فعال حوزه جمعیت با بیان این که نیازمند جهاد تبیین در زمینه جمعیت هستیم، گفت: خانواده و جمعیت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
صالح قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به دغدغه‌های رهبری در زمینه جمعیت اظهار داشت: ایشان در در طول ۹ سال گذشته ۵۴ مرتبه در مورد جمعیت تذکر داده‌اند که نشان از ضرورت این امر برای جامعه اسلامی است که متأسفانه در عرصه عمومی مغفول مانده است.
وی بر اهمیت بحث و تبادل نظر در زمینه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر خانواده تک‌فرزندی و یا دو فرزندی در حالت ایده‌آل تعریف می‌شود که در واقع تعریف، کارکرد و ساختار خانواده تغییر کرده است که باید از این حالت خارج شود.
قاسمی ابراز داشت: متأسفانه این تغییرات باعث شده است تا امروزه شاخص‌های جمعیت‌شناسی کشور رکوردهای حداقلی را در طول تاریخ ثبت نماید و نرخ رشد منفی زیر یک درصد در طول تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است.
وی نقش خانواده در این زمینه را مهم برشمرد و ابراز داشت: نظام برنامه‌ریزی و اجرایی کشور باید بر روی خانواده تمرکز کند تا بتواند در زمینه جمعیت اقدامات مناسبی را انجام دهد.
پژوهشگر و فعال حوزه جمعیت تاکید کرد: باید به این مهم هم اشاره کنم که در صورت عدم برنامه ریزی مناسب نمی توان شاهد رشد جمعیت بود و این موضوع در آینده یک تهدید جدی به شمار می رود.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/32523