printlogo


زنگ «زمین پاک» در قم نواخته شد
زنگ «زمین پاک» در قم نواخته شد
کد خبر: 33065
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» گفت: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» در یکی از مدارس قم گفت: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در میان کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشورمان، باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه، دغدغه‌مند و مطالبه‌گر بوده و به آسانی از کنار این‌گونه مسائل و مشکلات عبور نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکان ما را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود. 

در پایان این مراسم، دانش آموزان با روش‌های کاهش، بازیافت، تفکیک و دفع اصولی پسماندهای خانگیِ تر و خشک آشنا شده و کتاب‌های آموزشی در حوزه محیط‌زیست و تعدادی هدیه از طرف این اداره کل به آن‌ها اهدا شد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33065