printlogo


امام‌جمعه قم:
قدرت تهاجمی مردم و جوانان فلسطینی افزایش‌یافته است/ سازش کشورهای منطقه با اسرائیل راه به جایی نخواهد برد
قدرت تهاجمی مردم و جوانان فلسطینی افزایش‌یافته است/ سازش کشورهای منطقه با اسرائیل راه به جایی نخواهد برد
کد خبر: 33191
امام‌جمعه قم با بیان این که قدرت تهاجمی مردم و جوانان فلسطینی افزایش‌یافته است، گفت: سازش کشورهای منطقه با اسرائیل راه به جایی نخواهد برد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه نمازجمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان این که مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است، اظهار داشت: در پاسخ به شبهه‌افکنی‌هایی که از سوی دشمنان نظام صورت می‌گیرد حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع یک وظیفه‌ای انسانی و شرعی است.
وی با انتقاد از سازش کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی افزود: ننگ بر کسانی که ظلم‌ها را دیدند و روزهای اول حرکت‌هایی انجام دادند، اما بعد ارباب‌هایشان اجازه ندادند و عقب‌نشینی کردند.
امام‌جمعه قم این کشورهای خودباخته را موردتوجه قرارداد و گفت: وی با بیان اینکه حرکت سازشگرانه کشورهای عربی راه به جایی نخواهد برد، اظهار کرد: پای رژیم صهیونیست را به منطقه باز کردید، اگر روزی اتفاقاتی رخ دهد و رژیم صهیونیستی بخواهد کاری کند، سیل همه شما را خواهد برد.
حسینی بوشهری با اشاره به رشادت‌های مردم و جوانان فلسطینی ابراز داشت: روزی فلسطینی‌ها با سنگ مبارزه می‌کردند، اما امروز موشک‌های نقطه زن دارند و از پهپادهایشان رونمایی می‌کنند.
وی با بیان این که این رژیم منحوس تمام قوانین بین‌المللی را به سخره می‌گیرد، تصریح کرد: این دولت منحوس صهیونیستی به روی سیاست‌های کلی جهان چنگ انداخته است و زمانی که سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهند چیزی به نفع مردم تصویب کنند جهت می‌دهند و حتی انتخابات ایالت متحده نیز تحت‌تأثیر برنامه‌ریزی‌های رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که قطعاً این روند دوام نخواهد داشت.
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نمازجمعه قم به حوادث کشور افغانستان اشاره کرد و بیان داشت: هیئت حاکمه افغانستان اگر می‌خواهد حاکمیت و اقتدار خودش را نشان بدهد باید حافظ ملت افغانستان اعم از شیعه و سنی باشد چرا که حکومت‌داری لوازمی دارد و حفظ امنیت مردم از این لوازم است؛ مطمئن باشید اگر پیشگیری نکنید نسل‌کشی رخ می‌دهد که دیگر نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید.
حسینی بوشهری در خطبه اول نیز عنوان کرد: تربیت در محیط خانه، ناآگاهی و جهل از معبود و نعمت‌های معبود، فقر و بی‌نیازی و گناه از جمله موارد بازدارنده عبودیت است.
وی ادامه داد: قساوت قلب، رسوایی در دنیا، حالت غفلت و فراموشی و مبتلا شدن به عذاب وجدان از آثار گناه در زندگی است.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33191