printlogo


عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
حذف ارز ترجیحی چشمه بزرگ فساد کلان اقتصادی را می خشکاند/فرار رانتخوارها با جنجال رسانه‌ای
حذف ارز ترجیحی چشمه بزرگ فساد کلان اقتصادی را می خشکاند/فرار رانتخوارها با جنجال رسانه‌ای
کد خبر: 33357
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه مراقب باشیم به نام وطن دوستی و دفاع از مردم، در دام وطن فروشان نیافتیم، گفت: حذف ارز ترجیحی برای برخی سرمایه‌داران رانتخوار که با پول ملت در خوشگذرانی بودن خوش نخواهد آمد؛ زیرا چشمه بزرگ این فساد کلان اقتصادی قرار است خشکیده شود.
حجت الاسلام محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به هجمه های اخیر به دولت، اظهار داشت: «اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت بود بدانید کارتان صحیح است» این سخن معیار تشخیص رفتار حق از باطل از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی است که این روزها بار دیگر حقانیت آن به اثبات رسیده است.
وی ادامه داد: مصداق این سخن را امروز می‌توان در داد و فریادهای دشمنان نظام در خارج یا جنجال‌های غربزدگان و عوامل رسانه‌ای وابسته داخلی مشاهده کرد که علیه اقدامات پاکدست‌ترین و کارآمدترین رئیس جمهور سالیان اخیر ایران به راه افتاده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود:  هنوز آرد و نان گران نشده بعضی‌ها عزای عمومی اعلام کرده‌اند؛ عکس‌های جعلی از کارت‌های یارانه نان در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ جریان غربگرای داخلی در کنار معاندین خارجی بصورت هماهنگ برای تخریب نظام و دولت متحد شده‌اند و می کوشند تا شورش‌های خیابانی به راه اندازند! گویا این روزها عده‌ای هیچ هدفی جز ایجاد ناامیدی در میان مردم ندارند.
وی اضافه کرد: در این میان رسانه‌های وطن فروش هرگز سخنی از خدمات ارزنده دولت در این مدت کوتاه به میان نمی‌آورند. بیمه رایگان درمانی برای دهک‌های پایین جامعه؛ توقف استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه و روند تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران؛ پرداخت ماهانه ده هزار میلیارد از بدهی‌های دولت گذشته در کنار تامین به موقع حقوق کارگران و کارمندان، موفقیت دولت در واکسیناسیون عمومی و کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از کرونا، دور زدن تحریم ها و باز پس گیری قدرتمندانه منابع ایران از خارج، عضویت در شانگهای، بهبود اوضاع بورس نسبت به قبل و صدها اقدامات مثبت دیگر؛ تنها بخشی از اقدامات ارزنده دولت در یک فرصت نسبتا کوتاه ۹ماهه است که علیرغم حجم وحشتناک ویرانی‌ها انجام شده است.
حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات مثبت، در افتادن با زمین‌خواران و صاحبان ویلاهای لاکچری که با رانتخواری این املاک را صاحب شده‌اند، مقابله با بی‌عدالتی‌ها و حقوق‌های نجومی، درافتادن با ابربدهکاران بانکی و معرفی اختلاسگران به مردم و... طبعا عصبانیت و ناخشنودی خیلی‌ها را به دنبال داشته است.
وی ابراز داشت: زمزمه‌های حذف ارز ترجیحی از کالاهای غیراساسی و گران شدن آرد صنایع ماکارونی که حجم گسترده‌ای از آن صرف درآمدها و سودهای هنگفت افراد دو تابعیتی و خرج و تفریح و خوشگذرانی در کشورهای دیگر می‌شد طبعا به مذاق این سرمایه‌داران رانتخوار خوش نخواهد آمد؛ زیرا چشمه بزرگ این فساد کلان اقتصادی قرار است خشکیده شود. از این رو این روزها با کمک رسانه‌های خارجی و داخلی تلاش می‌کنند از زبان فقرا و مردم قیل و قال براه بیاندازند و جامعه را به شورش فراخوانند!
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم بیان کرد: تردیدی نیست که این جریان هرگز دلسوز ملت نبوده و نیستند و انتظاری هم جز دشمنی از آنان نباید داشت زیرا این جماعت هرگز دل در گرو وطن نداشته‌ و ندارند اما از جریان انقلابی و تمام کسانی که دلسوخته نظام و ملت نجیب ایران هستند و خود را پاسدار ارزش‌ها و خون پاک شهدا می‌دانند انتظار دیگری می‌رود.
وی گفت:  البته کسی مدعی وضعیت گل و بلبل فعلی نیست که نباید باشد؛ همه به حجم مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها و... واقفیم؛ انبوه مشکلاتی که به دنبال هشت سال مدیریت ناکارآمد مسئولانی که چشم به لبخند و ترحم آمریکا و اروپا نسبت به ملت ایران دوخته بودند و در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، آب و برق و نیروگاه، مسکن و اشتغال، صادرات و... هیچ اقدام مثبتی انجام نداده بودند و به جای خنثی نمودن تحریم‌ها دل به برداشته شدن آنها خوش کرده بودند را قطعا در زمان کوتاه نمی‌توان برطرف کرد. اکنون این انبوه مشکلات و این همه نارسایی‌ها به همراه خشم انباشته مردم به دولت آقای رئیسی منتقل شده است و برای حل آنها باید صبر و حوصله داشت.
حجت الاسلام ملک زاده در ادامه افزود: آیت الله خامنه‌ای در دیدار رمضانی خود با جمعی از دانشجویان، با تاکید بر مطالبه‌گری صحیح، فرمودند: «مطالبه‌گری شما به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکنید». در همه حال باید این توصیه رهبری را در نقد عملکردهای مسئولان نصب العین خود قرار دهیم. در این شرایط باید واقع بین بود و مشکلاتی را که قطعا قابل حل می‌باشند با درایت و صبر و حوصله برطرف کرد.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی اقتصاد ایران نیازمند انجام اقدامات اساسی و جراحی اقتصادی است نه رفتارهای نمایشی؛ برای قرار گرفتن اقتصاد کشور در ریل پیشرفت چاره‌ای جز این جراحی نداریم؛ جراحی نیاز به تحمل درد دارد؛ پس باید اندکی تحمل کرد؛ مراقب باشیم به نام وطن دوستی و دفاع از مردم، در دام وطن فروشان نیافتیم و عزت و شرف ملت ایران را با بازنشر مطالب و هشتک‌های مثلث آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی بر باد ندهیم.  


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33357