printlogo


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:
پیوست رسانه ای در راستای آگاهی بخشی به مردم بسیار ضروری است
پیوست رسانه ای در راستای آگاهی بخشی به مردم بسیار ضروری است
کد خبر: 33439
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه دولت برای حمایت ازحقوق مصرف کننده و جلوگیری از رانت و فساد یارانه را مستقیم در سبد مردم قرار داده است، گفت: پیوست رسانه ای طرح های دولت در راستای آگاهی بخشی به مردم بسیار ضروری است.
 محسن امیدیان در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به قرار گرفتن یارانه در سبد مردم، اظهار داشت: تهیه‌ی پیوست رسانه‌ای در راستای آگاهی بخشی به مردم جهت اجرای این طرح بسیار ضروری است.
وی ادامه داد:  مردم اگراطمینان پیدا کنند که طرح دولت به نفع ایشان خواهد بود، همراهی بیشتری خواهند کرد.
معاون استاندار قم خاطرنشان کرد:  در سال ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۱۶ میلیارد دلار به عنوان یارانه به تامین کنندگان حلقه اول اختصاص داده شد که این مبلغ به ارزش ریالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که قطعاً این مبلغ از جیب مردم تأمین شده است.
وی افزود: دولت برای حمایت ازحقوق مصرف کننده و جلوگیری از رانت و فساد در اقتصاد موضوع یارانه را قرار داد تا یارانه کالا بجایی اینکه بدست عده ای دلال به دست مردم برسد.
امیدیان با اشاره به اینکه محاسبه یارانه بر اساس سرانه مصرف سه سال اخیر است، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند برای جلوگیری از قاچاق ارز نیمایی، یارانه را به صورت نقدی به حساب خانوار واریز کنند تا یارانه هر نفر به صورت عادلانه توزیع شود.
وی اضافه کرد: قرار است کالا‌ها مرحله به مرحله توسط کالابرگ ارائه شود برای مثال نان در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی در حال ارائه است تا مشکلات سیستم نمایان شود. این طرح بسیار گسترده و خوبی است که باعث افزایش ارتقاء سطح کیفی و درآمدی مردم می‌شود و همچنین بر ارتقاء شاخص‌های کلان اقتصادی کمک می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان تشکیل ۸۰ گروه بازرسی و شروع بازرسی‌ها در حوزه‌ی نان از روز جاری خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع نان در بیش از ۶۰ محله‌ی مشخص شده انجام خواهد شد.
وی افزود: با نظر اتحادیه‌ی آرد و نان، ۳۰ نانوایی سهمیه‌ی آرد بیشتری دریافت کرده و تا ساعت ۲۴ به صورت فعال نسبت به پخت نان اقدام خواهند کرد.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33439