printlogo


یادداشت؛
پایان سبز
پایان سبز
کد خبر: 33615
به نظر می‌آید قصه سقائیان نژاد در شهرداری قم به‌روزهای پایانی خود رسیده اما در این میان وی قطعاً میراث خوبی از خود برای مدیران بعدی به‌جای خواهد گذاشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از قم فوری 7 سال از حضور سقائیان نژاد در مسند شهرداری قم می‌گذرد، شهرداری که عملکردش به‌گونه‌ای بوده که تعداد موافقانش از مخالفانش بیشتر است اما بااین‌وجود به نظر می‌آید عمر مدیریت وی در قم رو به پایان بوده و درواقع وی تقریباً نصف مدت‌زمانی که در اصفهان شهردار بود امکان حضور در مسند شهرداری قم را پیدا کرد.

هرچند که رسیدن به مرز بازنشستگی دلیل تکاپوی اعضای شورای اسلامی برای جابه‌جایی شهردار عنوان‌شده است اما بر کسی پوشیده نیست که می‌توان با استفاده از موارد قانونی حداقل تا سه سال سقائیان نژاد را در قم نگه داشت.

به‌هرحال شورای اسلامی شهر - که اکثریت آن را مورد حمایت شورای هماهنگی اصول‌گرایان تشکیل می‌دهد -  قصدی برای دادن فرصت بیشتر به سقائیان نژاد ندارد.

نگاهی کوتاه به مدیریت شهری قم در 10 سال گذشته نشان می‌دهد که شهردار اصفهانی قم در حالی وارد ساختمان شهرداری قم شد که شهرداری با بدهی‌های کلانی دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

انضباط مالی و رفتاری اولین گام بلند سقائیان نژاد در شهرداری قم بود خصوصاً بدهی‌های بالا که حتی بسیاری از کارشناسان آن را باتلاق بزرگی برای این مدیر اصفهانی می‌دانستند اما وی با درایت و مدیریتش و البته همراهی مدیران ارشد استان توانست از این بحران به‌سلامت عبور کند.

دقت نظر و شناخت بالای وی از شهر قم برگ برنده دیگر وی بود که ظهور و بروز آن را می‌توان در طرح‌هایی که در شهر قم اجرایی شد دید موضوعی که وی به‌خوبی از آن آگاه بود و در ۶ماهه نخست حضورش در قم در پاسخ به سؤالات مکرری که از وی پرسیده می‌شد در خصوص شناخت قم به بیان این جمله که فعلاً در حال آشنایی با شهر قم هستم اکتفا می‌کرد.

این دقت نظر شهردار قم در اولین نشست خبری وی در سال 1394  نمایان شد به‌طوری‌که در این جلسه به‌گونه‌ای از مناطق مختلف شهر قم صحبت می‌کرد که نشان می‌داد به‌تمامی محله‌های شهر قم اشراف کامل پیداکرده است.

به هر حال قصه سقائیان نژاد در شهرداری قم به‌روزهای پایانی خود رسیده اما در این میان وی قطعاً میراث خوبی از خود برای مدیران بعدی به‌جای خواهد گذاشت.

در پایان می‌توان گفت افزایش سرانه فضای سبز قم، ایجاد رینگ‌های شهری و توسعه راهبردی شهر از نقاط قوت وی بوده است که هرچند از ابتدا وی عزمی برای ایجاد پارکینگ در شهر نداشت و این عزم تا آخر باقی ماند.

 



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33615