وی افزود: برای کشور ما نقشه ای وجود دارد که بر اساس قوانین، مشکلات کشور حل شود. اگر می خواهیم در جامعه شفافیت درست شود، باید داده ها را درست کنیم و اگر داده ها درست شود، کسی دیگر نمی تواند خلاف کند. ما خیلی از داده ها را نمی گذاریم منتشر شود و آنهایی را بزرگنمایی و منتشر می کنیم که می پسندیم. در نتیجه قدرت رسانه هم که در دست بعضی از افراد خاص جامعه است، همان هایی را اعلام می کنند که دلشان می خواهد نه آنچه باید. یعنی ما باید برای شفاف سازی بستری فراهم کنیم که همه بتوانند حرفشان را بزنند.
فرقی در مجلس قوی و ضعیف وجود ندارد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز چهل سال از مجلس می گذرد. همیشه بیان می شود که فلان مجلس قوی یا ضعیف است. ولی به نظر من فرقی نکرده چون آنچه که باید بگذرد از شورای نگهبان رد می شود و در اجرا خیلی وقتها آنچه که نوشته میشود به خاطر تغییراتی که در مدیریت ایجاد میشود، کلا فراموش می شوند.
پزشکیان با اشاره به ضرورت نظارت بر عملکردها عنوان کرد: نظارت از نظر علمی تعریف روشنی دارد . ولی ما نظارت را به 2 صورت می شناسیم، اول تحقیق و تفحص و دوم استیضاح. اگر ما بتوانیم طوری عمل کنیم که اگر کسی خلاف کرد همان لحظه تاوان کار خود را ببیند، دیگر به اینجا نمی رسد.
وی افزود: مجلس به خاطر ساختاری که در آن قرار گرفته است به دلیل انسجام فکری که باید داشته باشد، نماینده ها هر کدام فکر خودشان را دارند. ساختار اجتماعی و اداری ما از نظر نمره دهی در جایگاه مناسبی نیست. طول عمر مدیریت های ما زیاد نیستند. در راه غلط تصمیم غلط گرفته می شود. درست این است که ما واقعیت را به مردم نشان دهیم. وقتی ما واقعیت علمی را نادیده می گیریم، بعد هم می خواهیم جلوی آن را بگیریم، تا زمانی که تقاضا برای یک تخلف وجود دارد کسی نمی تواند جلوی عرضه را بگیرد.
هدفم از کاندیدا شدن حل مشکلات محرومین بود
نائب رییس مجلس گفت: در دنیایی که ما زندگی می کنیم راه حل برای اینها روشن است. من در دور اول کاندید شدنم دنبال این بودم که بروم مناطق محروم و مشکلاتشان را حل کنیم و کاری به این نداشتم که بقیه کارها و سیاست ها به کجا میرسد.
وی تصریح کرد: منابعی را برای محرومین دیدیم که اگر بیمار شدند حداقل دیگر دغدغه مالی نداشته باشند که متاسفانه بخش زیادی از این بودجه هدر رفت. آن کاری که من انجام دادم به عنوان معاون وزیر، سعی کردم 2 بند را مصوب کنیم ولی تغییر را در سیستم ایجاد کردیم. زمانی که نماینده بودم، هیات رئیسه مخالف 10 درصد خالص هدفمندی بود که به فقرا داده شود. کمسیون اقتصاد و دولت هم مخالف بودند ولی رای آورد. زمانیکه نماینده بودم فرصت بیشتری داشتم که دیگران را متقاعد کنم که رای بدهند. اما در جایگاه نایب رئیس این فرصت را نداشتم. ممکن است طرف قانع نشود و تا قانع نشود، رای هم نمی دهد.
پزشکیان با بیان اینکه عمده ترین گرفتاری دولت از مطالبه گری هاست اظهار داشت: مطالبه گری شما و مردم جالب است. و یکی از عمده ترین گرفتاری های ما توقع و مطالبه گری هاست . من بارها اعلام کرده ام که 18 سال پزشک بوده ام و با سهمیه هم رتبه نیاورده ام. بعد از آن اگر همین الان کسی بخواهد در زمینه داخلی قلب نسخه نمی نویسم. علم الان به قدری پیچیده و ریز شده که اگر شما بخواهید حرف درست بزنید، باید یک آدم درست بیاید این حرف را بزند. اینکه یک نماینده هیچ اطلاعاتی در یک زمینه ندارد و بخواهد درباره آن بحث کند و نظر بدهد، به قول فرمایش حضرت علی(ع) برای جاهل همین بس که نداند کجا باید سخن بگوید.
قطر، امارات، کویت در حال بردن نفت و گاز ایران هستند
وی گفت: یکی از مسایل دیگر ارزیابی است. از نظر علمی، بررسی باید بدون در نظر گرفتن نظر و سلیقه شخصی افراد باشد. شما باید داده ها را جمع کنید حق ندارید نظر بدهید و وقتی می خواهید کارشناسی کنید، حق ندارید نظر شخصی خودتان را در کارشناسی بیان کنید. در مورد برجام معتقدم برجام دستاورد بزرگی است و باید امضاء می شد. تمام مرزهای جنوب مثل قطر، امارات، کویت و ... دارند نفت و گاز ما را می برند. زمانی که ما نمی توانستیم گاز خود را بفروشیم، فروش گاز خود را به اندازه انجام دادیم. من همیشه گفته ام که روزانه بیش از هزار میلیارد منابع کشور ما از دست می رود و ما از آن بهره نمی بریم.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/337 |