printlogo


سرلشکر رحیم صفوی در گفتگو با قم فردا:
اکثریت جامعه از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های روحانیت آگاه نیستند
اکثریت جامعه  از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های روحانیت آگاه نیستند
کد خبر: 33727
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: اکثریت جامعه ما از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های روحانیت معظم انقلاب اسلامی آگاه نیستند.
سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پاسداشت خون شهدای جنگ تحمیلی را مهم برشمرد و اظهار داشت: در جنگ تحمیلی جامعه روحانیت حضور فعالی داشت و اکثریت جامعه ما از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های روحانیت معظم انقلاب اسلامی آگاه نیستند .
وی به قدرت رهبری امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:
در پیروزی انقلاب اسلامی در رأس همه حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان یک مرجع عالی‌قدر قرار داشتند، چه کسی باور می‌کرد که امام نه در برابر صدام بلکه در برابر آمریکا، غرب و شرق جنگ را مدیریت و رهبری کند و به پیروزی برساند.
سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: علما و بزرگان حوزه حضور فعالی در جبهه و همچنین بسیج مردمی داشتند به‌طوری‌که افرادی مانند آیت‌الله صدوقی و اشرفی اصفهانی در بسیج مردمی نقش مهمی داشتند.
وی با بیان این که طلاب و روحانیون حضور پررنگی در جبهه‌ها داشتند، افزود:  از 30 هزار روحانی که در جبهه حضور داشتند، 3641 روحانی شهید و  بیش از 244 نفر در رده‌های مختلف فرمانده بودند یا حدود 900 نفر رزمنده و غواص بودند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد:  علاوه بر این 40 نفر شهید مدافع حرم را روحانیون تقدیم کرده‌اند که نشان‌دادن هجرت و جهاد روحانیون است.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33727